Hej!
Vad vackert att ni ska gifta er på en strand. Min pappa gifte sig med sin fru på en strand. Dock var det en väldigt liten skara som bevittnade vigsel och vi stod upp allihop. Förutom den erfarenheten har jag varit på min kusins bröllop då hon gifte sig utomhus, även där stod alla gästerna upp men eventuellt fick någon äldre gäst sitta på en stol. När jag tänker efter har jag även varit på ett dop på en äng i anslutning till en strand, jag minns inte hur alla andra satt eller stod men jag minns att jag själv satt på en stor sten och vid det dopet var det rejält med folk. Jag tror att det viktigaste att tänka på om ni ska ha 100 gäster är att vigselförättaren talar i microfon. På en strand där det är öppet är det lätt att ljudet försvinner, och om man då är en av de gäster som inte får stå eller sitta på första parkett kan det bli svårt att höra. Eftersom ni ska ha en kort vigselakt skulle jag rekomendera att gästerna står upp runt om er i en halvcirkel eller liknande, vet inte men det känns lite meckigt om man ska fixa med filtar och sätta sig för att i nästa stund resa sig upp igen när vigseln är slut :)