• Anonym (Lilla my)
    Äldre 14 Sep 20:22
    12090 visningar
    3 svar
    3
    12090

    varning för festlokal

    Jag vill varna alla blivande brudar som har haft sina tankar på Mona lisas festlokal i Södertälje.
    Ägaren är en otrevlig jäkel, vi tänkte inte desto mer på att han var otrevlig och dryg utan servicen på bröllopet var urusel.

    Det hela började med att vi sa att vi var ett antal personer låt säga 300 personer totalt på bröllopet. Veckan innan skulle vi berätta exakt hur många personer vi skulle bli. Försöker ringa flera gånger utan att ägaren svarar, så jag hör av mig dagen efter via sms och berättat att vi blir mindre pers, han säger då att det absolut inte går att ändra och att sista dagen var för EN dag sedan, fast än jag ringde men han var för upptagen för att svara dagarna innan. Han var så jäkla otrevlig och skyllde på att det var mitt fel och sa att du ska inte säga åt mig hur jag ska sköta företaget. Jag bet ihop vad kan man göra jag var EN DAG för sen och dessutom tänkte jag att den maten kunde jag ta till dagen efter, för vi hade ju över 100 gäster som var från andra länder och skulle bli bjudna på mat dagen efter bröllopet innan de for hem. Och det gick han med på, alla mat och tårta skulle jag få ta med mig.
    TJIII fick jag, han utnyttjade situationen och lagade mat åt mindre personer som INTE RÄCKTE TILL ALLA under bröllopet, eftersom jag veckan innan berättade att vi skulle bli ca 50 personer mindre så lagade han mat för färre men tog betalt för 300. 
    Det hela ledde till att vi hade gäster som kom en timma senare inte fick mat. servitörerna sa att maten var slut!! SLUT? hur kan maten va slut om ägaren påstår att han alltid lagar 30 portioner MER än antralet man beställer.

    Vår bestman ville ha en omgång mat direkt efter, eftersom bestman och brudtärna sitter med brudparet så fick vi sjäkvklart maten före alla andra, så när servitörerna fortfarande serverade maten till våra gäster så ville bestman ha en tallrik till och mat ska ju finnas massor av, men då säger servitören att maten var SLUT?!

    På vårt honnörsbord fick vi dessutom ingen sprit öl, vin eller cider, BRUDPARET hade inget förutom läsk att dricka mellan om man inte bad dem hämta. De sa att flaskorna VI köppt inte räckte till, det fanns ingen ÖL eftersom serveringspersonalen inte visste om att vi köpt öl eller cider. Min far fick hämta sprit och flaskor till oss. 

    Mona lisas festlokal i södertälje är helt värdelösa på alla sätt. Inte nog med att det inte fanns tillräckligt med mat så märkte vi genom en matsjuka att våra smårätter med kyckling vingar var kall och dem som åt en del av dem spydde i 2 dagar, min bror pappa och man var en av de 20 som vi kände till som låg i smärtor dagen efter. 

    Bröllopstårtan som är en viktig del fick inte vi som brudpar smaka på. Vi fick visserligen en sked när vi skar tårtan och matade varandra med den men sen på vårt bord kom ingen tårta!! De glömde dessutom att bjuda på vår champagne, vi fick deras champagne som var alkoholfri, jag reagerade lite faktiskt att det inte var vår champagne och fastän jag bad om den så var det tydligen för svårt att hämta ut den. 

    Alla dessa problem som att vissa gäster blev utan mat osv fick ju inte vi som brudpar veta den dagen, ingen ville förstöra vår dag och det förstår jag, Jag och min man försökte att strunta att vi inte fick tårta och att pappa fick hämta sprit och öl personlikgen till oss. Vår dj och sångare var räddare i nöden och festen i sig var magisk och fullständigt underbar, men det var inte pga lokalen utan gästerna och musiken. Den var räddaren som gjorde vår dag.

    Vad hände sedan? när  vi försökte ta vår extra mat som vi köpt så sa bara ägaren att maten var slut. När min toastmaddame blev super arg och påstod att det var omöjligt så hade han som ursäkt att gäster tog två tallrikar mat och att det inte gick att göra något åt saken. Vi gick minus 30.000 kr helt i onödan och han vägrade erkänna. Han är en pengakåt jävel som skatteverket borde ha ett seriöst koll på. 

    Så blivande brudar välj ett annat st'lle att gifta er på det finns mycket finare lokaler som är snälla schyssta och går efrer lagboken. Jag borde ha märkt varnings signalerna när vi efter många många gånger bad om vår offert men aldrig fick någon på papper. Han påstod att han skickat den via posten men jag fick aldrig syn på den. Han vägrar ta priser via telefon eller mail och nu förstår jag varför!!

    Jag kanske är naiv och för snäll men det här var inte schysst och servicen ska inte gå till såhär. Vi bor inte heller i samma land som lokalen låg i så vi kunde inte åka in bara sådär varje gång vi ville fråga något utan det mesta planering skedde under ca 2 Månader. 

    Och enligt många är jag inte den enda som blivit lurad på pengar så var försiktiga och tänk igenom ert beslut om Mona lisas i Södertälje! 

  • Svar på tråden varning för festlokal
  • Äldre 14 Sep 21:28
    #1

    ÅH fy låter som en mardröm :S

  • Anonym (Lilla my)
    Äldre 14 Sep 21:49
    #2
    Bella84 skrev 2013-09-14 21:28:32 följande:
    ÅH fy låter som en mardröm :S
    Det var en mardröm i efterhand hoppas verkligen andra brudpar som har mona lisa i tankarna tänker om en gång till. Inget brudpar borde få gå igenom något sådan. 
  • 201402­22
    Äldre 15 Sep 01:50
    #3

    Vilken mardröm! FörvånadStackars Er!Hjärta

Svar på tråden varning för festlokal