• Äldre 14 Sep 19:43
    5304 visningar
    4 svar
    4
    5304

    VAR gifta sig utomhus i Göteborg med omnejd maj 2014?!

    Vi ska gifta oss någon gång i maj 2014 har vi tänkt oss. Tanken från början var ett picknickbröllop (ordentligt uppstyrt med fina korgar, filtar, kuddar, stolar etc). Dock har vi inte kommit på någon plats att genomföra detta där det är hyfsat lättillgängligt och där det finns trevlig toalett i närheten.

    Så. Jag vänder mig till er och ber om ALLA förslag som kan tänkas finnas i närheten av Göteborg. låt säga MAXMAX 1 timma utanför stan, helst max 30 minuter.

    Vi vill ha ett avslappnat bröllop (jag kommer förhoppningsvis kunna vara barfota) så inget stort pampigt ställe, hellre litet och mysigt. 

    Det optimala skulle vara en lada med en vacker trädgård så man KAN vara inomhus om det skulle regna...

    Börjar bli lite nervös att vi inte ska hitta något...och att det kommer vara bokat då jag förstått att folk är ute i så otroligt god tid :/

    HJÄLP!!!

    Tack på förhand :) 

  • Svar på tråden VAR gifta sig utomhus i Göteborg med omnejd maj 2014?!
  • Emsofi­a
    Äldre 15 Sep 13:29
    #1

    Botaniska trädgården eller Trädgårdsföreningen är fina ställen där det också finns toaletter.

  • Äldre 15 Sep 16:57
    #2
    Emsofia skrev 2013-09-15 13:29:39 följande:
    Botaniska trädgården eller Trädgårdsföreningen är fina ställen där det också finns toaletter.
    Vi funderade också på det, men man får inte pynta någonting där och lite vill vi ju ändå fixa :'(
  • Äldre 20 Sep 12:54
    #3

    Hej,


    ville bara tipsa om ett ställe som vi bokat för bröllop nästa år. Kolmaden som ligger vid Delsjön. Inte bökigt att ta sig dit, mysiga omgivningar. Finns en liten stuga på gården, en trädgård och en liten lada intill. Är dock väldigt osäker på om man får använda sig av stugan, antar att det är föreningens. 3000:- kostar det och då får man nyckeln dagen innan och lämnar tillbaka den dagen efter, vilket är bra om man vill ha tid på sig att fixa i ladan dagen innan =) Om du googlar på Kolmaden kommer föreningens sida upp med telefonnummer..
    Hoppas du hittar ett ställe som passar er perfekt! Lycka till på er stora dag 

  • Äldre 29 Jan 09:13
    #4

    Hej, vi ska förmodlingen ha vigseln i Botaniska trädgården. Jag blev kär i deras lusthus.Lite vill jag nog pynta, med duk och lite ballonger men inte så mycket mer. 

Svar på tråden VAR gifta sig utomhus i Göteborg med omnejd maj 2014?!