Gräsfläckar-hjälp tack!
Jag hade en jättevacker klänning på vigseln som jag sedan bytte till en "lättare" festklänning efteråt. Eftersom vi tyckte att den var så vacker, ville vi "visa upp den" lite mer, och kom därför på att vi skulle ta lite bilder på oss i våra bröllopskläder med min fina ponny. Det vart jättefina bilder och jag ångrar det absolut inte alls, men när vi tar en liten paus och står och pratar skriker min kompis helt plötskligt rakt ut! Min kelsjuka häst har stått och gnuggat sin mule på släpet av klänningen, och riktigt gnuggat in sitt dreggel, med tillhörande gräsfläckar förstås! Nu är det väl ngen stor grej för mig, bröllopet var ju avklarat och så, men jag hade tänkt sälja klänningen på blocket till någon annan lycklig brud, så nu undrar jag; några bra husmorstips på hur man får bort envisa gräsfläckar från vita klänningar? Vi har ingen bra kemtvätt på rimligt avstånd, närmaste är väl i så fall Uppsala eller Stockholm, men helst skulle jag fixa det själv. Tänkte prova att tvätta klänningen i vanlig skontvätt i tvättmaskinen innan detta hände, har hört att man gör så på vissa klänningsuthyrningfirmor, men jag lär ju göra något åt gräsfläckarna först. Tips?