• Äldre 2 Sep 22:57
    1936 visningar
    5 svar
    5
    1936

    Balsammetoden

    Jag har lockigt hår och skulle vilja få lite mer styrsel på lockarna. Nu är det 3,5 månad kvar till bröllopet - så det hinns med att fixa med balsammetoden :)

    Har läst diverse bloggar och på lockig.se men skulle vilja höra om någon har provat - hur har det gått? Ger det någon effekt? Blir det svårstylat på bröllopet sen?

  • Svar på tråden Balsammetoden
  • Aniara­4
    Äldre 2 Sep 23:51
    #1

    Det har ju diskuterats här lite då och då, men det är som bekant svårt att hitta trådar med hjälp av sökfunktionen. Det här brukar funka bättre:
    www.google.se/

  • Aniara­4
    Äldre 2 Sep 23:52
    #2

    (Man måste alltså markera och kopiera så man får med hela länken...)

  • Äldre 3 Sep 00:04
    #3

    Att jag inte tänkte så långt :P Tack för hjälpen :)

  • Äldre 3 Sep 02:09
    #4

    såg att du har fått hjälp att hitta äldre trådar men tänkte inflika att balsam metoden var det bästa som hänt mitt hår :)

    startade en egen tråd om balsam metoden för någon månad sen eftersom jag hört lite om det och var nyfiken  och har nu följt den i ca tre veckor, mitt hår har fått en helt annan kvalite, mycket mjukare, följsammare och mindre frizz, mer "riktiga" lockar i stället. har fått jättemånga komplimanger över "vilken skillnad, vad fint ditt hår är" sedan jag slutade schamponera...

    kan inte svara om stylingen än men om något tror jag det kommer bli lättare att styla än förut nu när det är följsammare och mindre frizz  

  • Äldre 3 Sep 08:12
    #5

    Balsammetoden var verkligen ingenting för mig... Jag har rakt hår, ganska långt och har inte haft några problem med knutar eller tovor sedan tonåren. Sedan började jag med balsammetoden i november förra året. Gjorde allt rätt, men håret såg allt mer slitet ut, gick till frisören efter 3 veckor och klippte av en decimeter. Sedan började det tova sig i nacken. Vare sig jag sov, hade linne eller polotröja eller vad som helst så tovade sig håret i nacken flera gånger varje dag och tog ca 15 minuter att reda ut varje gång. Jag slutade med balsammetoden i januari av den anledningen. 

Svar på tråden Balsammetoden