• Redaktör Kristin

    Har du varit kär i nån på jobbet?

    På teve är det vanligt. Folk som jobbar tillsammans blir kära. Hur ser det ut i verkligheten?
    Har du varit kär i en kollega någon gång?
    Eller är du det kanske nu?
    Svara på veckans fråga och diskutera.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit kär i nån på jobbet?
  • Alyllyra

    Nej. Mest har jag nog irriterat mig på mina kollegor Tungan ute
    Däremot träffades jag och min sambo via en ideell förening, men det är ju inte "på jobbet". 

  • Miss JH

    Jag och min man träffades på jobbet. Jobbade ihop i 2,5 år innan känslor uppstod. Vi är ett par sen 6,5 år tillbaka och gifte oss 29/6 i år. Ett par barn har vi också hunnit med .

  • trolldocka
    Kjell Präst skrev 2013-09-02 13:39:29 följande:
    Jag blev kär i en arbetskamrat 1988. Vi är nu gifta sedan snart tjugo år.
    vad fint :) blev glad när jag läste det! 

    har aldrig varit kär i någon kollega men har en variant på den klassiska "kär i någon på jobbet "då jag träffade min make _via_ jobbet (jag var servitris på den lokala puben där han var stammis)...  

    första gången jag såg honom komma in till puben tänkte jag "wow, sexy" Drömmer
  • CoolJen

    Ja, många gånger! Den senaste gifter jag mig med om en månad! Hjärta

  • jimmyojennifer

    Var otroligt förälskad i en kille på jobbet när jag var 19, blev en liten fling och rann sen ut i sanden. Några år senare på ett annat jobb, blev jag super kär upp över öronen i en kille på mitt dåvarande jobb. Den där brinnande, passionerade, underbara kärleken.
    Det var ömsesidigt visade det sig. Vi gifte oss 6 juli i år och väntar vårt första barn.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Sjörå

    Kär är väl att ta i men lite intresserad kan jag allt bli. Jag tycker att det svenska språket saknar ett bra ord för detta så jag använder det amerikanska crush istället. Och sådana får jag rätt ofta, både i tjejer och killar jag möter. Och i skådespelare och vackra saker, till exempel smycken. Men jag får inte några djupare känslor än så och min man vet om detta och det är inget som oroar honom. 

  • Jessa

    JA! Vi var båda i långa förhållanden sedan innan och hade känt varandra i flera år - plötsligt slog kärleken till. Nu är vi gifta  

  • Aniara4

    Ja, fast inte lyckligt (med undantag för när jag var väldigt ung och jobbade på sommarläger...). Antingen har det inte varit besvarat, eller så har den ena eller båda redan varit upptagna. Men det livar ju onekligen upp tillvaron lite på jobbet även om det inte alltid är läge att ge utlopp för känslorna.

  • amerika

    Njae.... Jag har inte blivit kär i någon som redan fanns på mitt jobb men jag har jobbat ihop med ett par stycken som jag redan var kär i och hade en fling med. Det var mest jobbigt, på den tiden i 20-årsåldern, och pinsamt att sitta på morgonmötena och försöka låtsas som att vi inte klivit ur samma säng för bara någon timme sedan.... 

  • ElinTheres

    Min blivande och jag träffades på jobbet för 6 år sedan. Nu har vi en liten tös, är förlovade och gifter om (förhoppningsvis) 2015 😀

  • Nyfiken gul , nu fru

    ja som kassörska på föregående jobb o inom resturangbranchen så hade man väl flirtar åt alla möjliga håll med kollegor. Det gökades för fullt på personalfester hit o dit.

    I mitt nuvarande jobb slog passionen in och vi var upptagna på varsitt håll men hade en bitterljuv romans under en period.  Han drog sig ur när det blev allvar, han vågade inte språnget , vi träffas fortfarande som kollegor och jag ser hur kärleken ändå lyser igenom hos honom . En sorg vi båda får leva med. 

  • KarroBrun

    Jag och min blivande man träffades på jobbet för 5,5 år sedan. Jag var i ett annat förhållande då och vi blev bara bra vänner först, träffades även mycket på fritiden via gemensamma vänner. Så jag försökte para ihop honom med en av mina närmaste vänner, vilket som tur var inte lyckades.
    Tror vår omgivning förstod att vi var kära innan vi själva insåg det, eller iallafall jag. Så jag gjorde slut med mitt ex och blev ihop med min blivande, var inte singel 1 dag ens Flört Då hade vi jobbat ihop ca 5 månader.
    På arbetsplatsen fick man inte arbeta ihop i team om man var i en relation, så vi höll det hemligt.
    Blev sedan varslad efter ytterligare en månad, så då slutade jag och började på annat jobb. Min blivande jobbar kvar.
    Nu planerar vi bröllop för oktober 2014 Hjärta.

Svar på tråden Har du varit kär i nån på jobbet?