• CoG
    Äldre 1 Sep 12:05
    1367 visningar
    2 svar
    2
    1367

    Vår bröllopsfotograf...

    ...vi valde honom för att han tog en lämplig summa och för att korten på hans sida iaf såg ok ut.

    Vi fotade oss i hans studio i våras för att få känna av lite hur han var och efter det kände jag mig rätt lugn.


    Då vi fotades före vår vigsel kom han tyvärr inte med så mycket ideér alls på hur vi skulle stå, åt vilket håll vi skulle titta för att skuggorna skulle falla bra i ansiktet (sånt man inte ser själv) och liknande.
    Att det blev någon närbild på oss eller att buketten blev fotad för sig på ett fint ställe, det var bara för att vi sa "Kan du göra såhär".
    Vi bad honom även att fota våra ringar, men det är ingen skärpa på själva ringarna på de två korten tyvärr :P

    Flera kort blev fina och mycket tackvare miljön omkring oss och vattnet och för att vi själva försökte komma på lite olika sätt och ställen att fotas på.
    Men jag skulle gärna boka in en parfotografering utomhus på vår ettårsdag men med en annan fotograf för att få en chans att få en annan typ av bilder också.

    Nu har jag fått fråga efter räkningen och då den tillslut kom var inte summan den vi kom överens om.
    På hans sida står det 3500 och då ingår parfoto, foto i kyrkan under vigseln, lite foto utanför kyrkan efter vigseln, 15 bilder som vi valt ut och som är extra fixade och sedan alla bilder på CD.

    Han skulle även baka in vår studiofotografering plus de bilder vi fick framkallade då (7 st).


    Sedan skulle även reseersättning plussas på.
    Han korde 10 mil två vändor eftersom att vi träffades på fotoplatsen en månad innan vigseln också. 350kr * 2

    Jag skrev och frågade vad studiofotograferingen, bröllopsfotograferingen plus reseersättningen skulle gå på sammanlagt och nu kom fakturan.
    3800 kr allt som allt

    Jag tycker nog att priset matchade det vi fick så jag ha inget att klaga på :)

  • Svar på tråden Vår bröllopsfotograf...
  • Äldre 1 Sep 14:01
    #1

    Huvudsaken är ju att man blir nöjd med det man beställt Glad Och att det inte ramlar in någon chock-faktura i efterhand Glad

  • CoG
    Äldre 1 Sep 14:47
    #2

    Då det blev billigare än vi trott var det ju värt kronorna trots allt

Svar på tråden Vår bröllopsfotograf...