• SELondonswede

Kopa ring over natet fran England

Hejsan,

Har sett en annan trad om att kopa ringar fran natet tex fran 77diamonds i London. Jag ville bara skriva ett inlagg och varmt rekommendera detta alternativ.

Jag forstar att det kanns lite laskigt att handla over natet och man kanske tror att det ar ngt fuffens pa gang. Jag kan intyga att 77diamonds ar en otroligt palitlig juvelare. Jag har varit dar flera ganger.

Jag kan aven rekommendera London jewellery quarter Hatton Gardens men framfor allt sa vill jag varmt rekommendera Birminghams jewellery quarter. Det finns fantastiska ringar dar, har kommer lankar till nagra hemsidor till juvelare som jag varmt kan rekommendera. Jag har sjalv varit hos samtliga (undantag 365 som jag dock pratat med flera ganger.)

http://www.365-diamond.com/
    http://www.diamond-heaven.co.uk/
    http://mitchelandco.com/

Jag vet inte hur deras internet service ar da jag kopte min ring "in person" men jag kan intyga att personalen pa samtliga av ovan stallen (och 77 diamonds) ar fantastiska.

I England ar forlovningsringen den storre och mer pa kostade ringen och jag ar oerhort nojd med min. Till vigselring blir det antingen en slat i "rose gold" eller en rose gold fran Tiffany som heter Tiffany metro.

Jag ville bara skriva lite tips da priserna i Sverige ar helt sanslosa:) Mer diamant for pengarna ar ju aldrig fel:)
    Ber om ursakt for taskig bild pa ringen, den gor den verkligen inte rattvisa.

Om ni vill kolla in nagra helt sanslosa ringar, kolla in pricescope.com.....Har snackar vi diamonds....
  • Svar på tråden Kopa ring over natet fran England
  • zero

Jag kan också rekommendera 77diamonds ,men! När det gäller köp av alliansringar så skulle jag personligen rekommendera att få dem extrakollade av en svensk guldsmed för att kolla att stenarna sitter ordentligt. För min del blev det två vändor tillbaka gällande en av deras alliansringar. Sen generellt så tycker jag deras alliansringar är något för tunna, så tyckte det var värt att lägga några få extra hundra på att helt enkelt be dem att göra ringen högre. Förutom att fått vänta lite så är jag iaf väldigt nöjd. I slutändan kommer jag ha totalt 4 ringar därifrån och trots lite otur, så har det inte varit några som helst problem att få ringen bytad och omgjord 2 gånger hehe.

• FrökenW

Zero, vilken/vilka ringar därifrån är det du har haft problem med? Funderar själp på en (eller några...) Vouge därifrån så småningom.

Kanske gav dig lite onödigt mycket info i förra tråden om du redan är kund hos dem insåg jag nu. :) 

• zero

Fröken W:
    Jag hade problem med Kindrea alliansring. Nog vet jag att man tappar stenar lätt med alliansringar men det var en hel del slarv redan när den anlände. Tredje gången gilt, specialbeställde jag ringen med 1,8mm höjd istället för deras standard (1,2mm-1,5mm) och var relativt hård med att fattningen skulle extrakollas hehe. Då kom ringen hem alldeles perfekt. Har pratat med en några andra via facebook( utomlands) som köpt ringar därifrån och fattningsfel är rätt så vanligt. Men! Dem har bra service när det gäller sådant. Specialbeställer man som jag har och kommer göra på alla 4 ringar, så kan man inte ångra köp, man har dock fortfarande produktionsgarantier i 2 år om stenar ramlar av eller dylikt.

Svar på tråden Kopa ring over natet fran England