• Äldre 27 Aug 08:36
    3122 visningar
    1 svar
    1
    3122

    Illa behandlad av cheferna på sommarjobbet, vad gör jag?

    Jag började nytt jobb i sommar, ett lagerjabb! I juni var det upplärning och jag har jobbat sen dess! Cheferna som äger företaget är över pensionsåldern och EXTREMT noga! De jobbade med oss de första veckorna sen hade de lång semester. Dessa veckor rullade allt på och av de som var ansvarig har jag inte hört någonting att jag skulle ha gjort ett dåligt jobb! Utan jag gjorde precis som alla andra. Nu är de tillbaka och de har riktat in någon misstänksamhet mot mig! Det är som att varje måndag så börjar jag om från noll för dem, och resterande dagar måste jag vinna deras respekt! Nu är det min sista vecka och de går ut extra hårt mot mig och jag får inte göra någonting iprincip! Vi plockar ihop beställningar men den här veckan får jag nästan inte göra några beställningar alls! Högste chefen vill kontroll räkna allt! Och detta beteende från dem gör mig nervös och osäker och därför blev det självklart små fel igår! Och de betedde sig då nästan som det var världens undergång och jag fick bara gå omkring och göra småsaker resten av dagen! Idag är det precis samma visa! De förklarade tom för mig hur man räknar till 74 som om jag inte kunde det! Det blev droppen och jag gick och prata med hem som är personalansvaig! Och berättade allt om hur de för mig känna och det dom gör! Och han tyckte deras beteende lät fel och skulle prata med dom! Jag har aldrig varit med om sånt här! Jag vet inte vad jag ska göra! Just nu sitter jag på toaletten och gråter för jag känner mig rädd och orättvist behandlad! Dessa chefer har ingen högre chef det är dom som är det! Vem kan jag gå till för mer hjälp om detta inte blir bättre nu? Och vad kan jag ställa för krav? För blir det inte bättre nu vet jag inte om jag orkar sista veckan....

  • Svar på tråden Illa behandlad av cheferna på sommarjobbet, vad gör jag?
  • Plätti­s
    Äldre 27 Aug 15:04
    #1

    Det låter inte alls som en hållbar situation. Kan du vända dig till facket? De finns ju till för att hjälpa när man själv är "för liten". Om du är med i facket, ring till ditt eget, annars googlar du fram det som har hand om det område du jobbar med. 
    Lycka till! 

Svar på tråden Illa behandlad av cheferna på sommarjobbet, vad gör jag?