Hur många tecken i gravyr?
Hur många tecken kan man gravera in i en vanlig ring? Skulle vilja skriva "together now we multiply" i min vigselring men tror att det kan bli för långt? Eller det kanske kan gå om man inte har några stenar i ringen?
Hur många tecken kan man gravera in i en vanlig ring? Skulle vilja skriva "together now we multiply" i min vigselring men tror att det kan bli för långt? Eller det kanske kan gå om man inte har några stenar i ringen?
Beror på hur stor ringen är. vi har 19 tecken och då kanske jag skulle ha fått plats med något tecken till. Det är våra namn och datum.
Hm, då verkar ju min text onekligen svår att få med... Synd, det är en textrad från min favoritdikt som skulle komplettera en tatuering jag ska göra innan bröllopet :(
Ja, det beror ju som sagt på hur stor ringen är...
Fråga en guldsmed, de borde ju veta.
Kan du inte dela upp det?
Together now - förlovningsringen
we multiply - vigselringen
I förlovningsringen har jag redan namn och år för förlovningen, tänkte lägga till förlovningsdatum och vigseldatum i den och sen får det inte plats mer i den... Får se hur det blir, ska titta på en ring min mamma har idag, blir det den så ska jag kolla med en guldsmed i veckan, annars får jag gå och leta efter ring. Såg på planeringslistan att det är dags att göra det nu :P