• Annelie01

    Bröllop utomlands , erfarenhet ?

    Precis blivit medlem här och många frågor:) Vi planerar att gifta oss utomlands och skulle gärna Vilja höra er erfarenhet hur ni gjorde när ni gifte Er utomlands .. Hur gör man?verkar ganska komplicerat .. Råd och tips?

  • Svar på tråden Bröllop utomlands , erfarenhet ?
  • Utomlands 2013

    Bland det första är väl att bestämma sig för i vilken världsdel/vilket land/vilken stad man vill gifta sig.Och även ifall man vill gifta sig kyrkligt eller borgerligt.  

  • PippiL8

    Som föregående talare sa så är det nog bra att först fundera på vilket land man är intresserad av. Det är nog väldigt olika hur komplicerad process det är. Jag gifte mig i New York för två veckor sedan och det var en ganska enkel process. 

  • AugustiVegas

    Jag gifte mig i Las Vegas för 3 veckor sedan, vi hade bokat tid på det kända kapellet The little white wedding Chapel. Allt gick väldigt smidigt till! Marriage license skaffar man där i Vegas på plats innan vigseln :)

  • Annelie01

    vi funderar på att gifta oss i ungern,vi vill gärna ha det kyrkligt..eller hitta en fin plats och gifta oss där med en präst...

    känns så svårt när man inte är på plats..veta var man skall hitta ett bra ställe och en bra lokal att ha bröllopet

  • Sskbrud

    Va roligt :) vi sitter nu i en kluven situation mellan slottsbröllop.. Eller som de lutar åt: Maldiverna!!!:) känner lite sådär inför alla släkt just nu och blir mest trött på allt hela tiden. Vill ju att de ska bli våran dag. Vill inte behöva bry mig om vad alla tycker och tänker om bröllopet, festen m.m . Så nu kollar vi med lite olika bolag. En del länder som ex maldiverna måste man gifta sig borgerligt hemma först för att de ska bli giltigt. Kul att du startat denna tråd:)

  • Josephine i Frankrike

    Kul med fler som gifter sig utomlands!
    Vi ska gifta oss här nere i Frankrike, vilket inte är helt enkelt. Restaurang är bokad men vi har inte helt bestämt hur vi ska göra med vigseln.
    Man måste gifta sig borgeligt här nere för att det ska vara giltigt.
    Vi funderar även på att ev. flyga ner en svensk vigselförrättare, men har som sagt inte bestämt oss ännu :)  

  • Annelie01

    tycker ni inte det verkar lite komlicerat ändå med vigsel hemma och utomlands?
    önskade det bara var att gifta sig utomlands och så var det klart:)
    hur tar man reda på vad som gäller i respektive land?

Svar på tråden Bröllop utomlands , erfarenhet ?