• Äldre 20 Aug 08:18
    17580 visningar
    34 svar
    34
    17580

    Tävling:Visa din sommar i bilder vinn presentkort på 1000:- hos Qpix

    Visa din sommar i bilder-vinn presentkort på 1000 kronor hos Qpix!


     Vi närmar oss slutet av augusti, så låt oss hålla greppet om sommaren ett litet tag till. Solig


    Ladda upp en bild (eller flera) som symboliserar din sommar.


    Motivera varför du ska vinna.


    Priset är ett presentkort på 1000 kr hos Qpix komplett fotolabb- ett utmärkt tillfälle att ta dina bilder ett steg längre.


     Vinnare utses av Bröllopstorgets jury den 5:e september.


    Du måste äga rätten att publicera bilden.


    Lycka till! Solig



     

  • Svar på tråden Tävling:Visa din sommar i bilder vinn presentkort på 1000:- hos Qpix
  • Äldre 20 Aug 09:03
    #1

    Det här är nog mitt allra bästa minne från i somras. Årets varmaste dag, när det ljumma sommarregnet kom som en befrielse och fick asfalten att lukta sommar ocg gjorde luften lätt att andas igen. Och så lilla fina födelsedagsbarnet, som sparkade av sig skorna och fick prova sin födelsedagspresent ...


  • Eliin
    Äldre 20 Aug 09:44
    #2

    Mitt älskade västkusten en underbar sommarkväll i början på Augusti. Efter ett kvällsdopp med goda vänner njuter vi av solens sista strålar för dagen.




    Tänk att få göra ett album med sommarens bilder och ge som present till tvillingkompisarna som fyller år nu i september. Som ett fint minne av vår sommar tillsammans!
  • paisle­y
    Äldre 20 Aug 10:11
    #3

    Min blivande man (vi gifter oss 7 september) när vi var i Skåne i somras. Efter en härlig löptur i kvällssolen stannade vi till och köpte jordgubbar, nyplockade från fälten som syns till höger på bilden. En magisk kväll!


  • Äldre 20 Aug 10:11
    #4
    Lady Namárië skrev 2013-08-20 09:03:25 följande:
    Det här är nog mitt allra bästa minne från i somras. Årets varmaste dag, när det ljumma sommarregnet kom som en befrielse och fick asfalten att lukta sommar ocg gjorde luften lätt att andas igen. Och så lilla fina födelsedagsbarnet, som sparkade av sig skorna och fick prova sin födelsedagspresent ...


    Ha, jag glömde visst motivera.

    Min mans mormor har nyligen gått bort och det vore oerhört roligt att få göra släktböcker åt barnen med alla gamla foton hon hade.
  • paisle­y
    Äldre 20 Aug 10:17
    #5
    paisley skrev 2013-08-20 10:11:01 följande:
    Min blivande man (vi gifter oss 7 september) när vi var i Skåne i somras. Efter en härlig löptur i kvällssolen stannade vi till och köpte jordgubbar, nyplockade från fälten som syns till höger på bilden. En magisk kväll!


    Så klantigt! Jag glömde också att motivera! Tappade helt tråden när jag skulle beskriva den härliga känslan från den kvällen. Skulle gärna vilja framkalla bilder från vårt bröllop och skapa en vacker bildserie med detaljer från bröllopet.
  • Clariz­a
    Äldre 20 Aug 10:47
    #6

    Här kommer tre bilder från den bästa dagen på sommaren. Min syster och hennes kompis kom och besökte mig och min fästman där vi bodde och jobbade i somras. Vi tog en roddtur med båten och hade jättekul på sjön. 

    Eftersom vi inte har så stor budget till vårt bröllop nästa år skulle det sitta jättefint med ett presentkort på Qpix så att vi kan göra fina framkallningar och förstoringar av bilder från vår stora dag.  Solig 



     


  • Äldre 20 Aug 10:54
    #7

    Höjdpunkten av sommaren för oss är vecka 32 på Gotland. Alltså medeltidsveckan.
    Den här veckan gör det inget om det regnar ibland (det regnade ju faktiskt på medeltiden också så det hör ju till Flört
    Stämningen är i topp, alla pratar med alla. Man kan bli stoppad på stan bara för att någon var pratsjuk liksom. Har varit där i 8 år och aldrig varit med om något bråk.
    Det här är ett underbart ställe att ladda batterierna på. Jag har bilder som är mer representativa angående stämningen men då är det mängder med människor på dom och jag vill inte lägga ut bilder på okända människor på nätet.

    Varför jag skulle vinna?
    Jag har massvis med bildminnen från alla år vi varit med på medeltidsveckan. Men jag har inget fotoalbum att samla dom i och det hade varit underbart att få göra en fotobok som samlar ihop känslan av den här veckan så att man kan visa och inspirera andra.

    Här är en bild med kruttornet i bakgrunden och Gutars Bågskyttar i förgrunden, bilden är inte från i år eftersom vi inte hade kameran med på invigningskvällen. Men det såg lika fint ut nu Glad



    Bilden på duvan är tagen inifrån ett av de torn man når från den restaurerade (nybyggda) väktargången.


    Och det här är bilderna som fick oss att trots allt längta hem.
    Kvällen innan vi åkte så tog jag dom här fotona uppe hos svärföräldrarna som var vår hundvakt i år.



    Och en annan aspekt av sommaren är svärmors gröna fingrar.
    Hennes fina röda Liljor är outstanding. Och sån här blomsterprakt är det vart man än vänder blicken i hennes trädgård.

  • Alylly­ra
    Äldre 20 Aug 11:31
    #8

    Jag var för första gången uppe och vandrade i de svenska fjällen i somras! Vi passade på att åka upp till Hemavan en vecka i juli och fick flera dagar i rad höra att det varit Sveriges kallaste plats just den dagen. Känndes lagom roligt när man visste att de där hemma satt och gottade sig i solen, men det var ändå ett roligt äventyr.



    Första dagen vi var utte regnade det nästan oavbrutet. Här har vi med nöd och näppe klarat oss över en större bäck och flera av oss är genomvåta och behövde lite snällchoklad för att få upp energin igen (japp, han som gör den konstiga handrörelsen är min m2b Tungan ute ).


    Henrik var lite trött och ville gärna lägga sig bland ljungen och sova då och då...


    Men alla dagar var inte lika illa! Vi avslutade veckan med soligt hopp, lek och bad vid Ruttjebäcken, för övrigt Sveriges vackraste bäck! Lars var en av de vildaste, men jag lyckades fånga honom på bild i ett glassigt ögonblick.
     
    Hela äventyret var fantastiskt kul, trots att jag gnällde som f*n en dag och min m2b fick släpa mig upp på toppen av Ryfjället... Han är så snäll, så snäll  Hela gänget har fullt av otroligt fina bilder som vore kul att sammanställa i ett snyggt fotoalbum och dela med sig av.
  • Äldre 20 Aug 12:03
    #9

    Härliga sommarbilder! Solig
    Jag delar med mig av en men är självklart inte med i tävlingen.


  • Äldre 20 Aug 12:05
    #10

    En till härlig sommarbild som får mig att minnas en underbar sommar Solig


Svar på tråden Tävling:Visa din sommar i bilder vinn presentkort på 1000:- hos Qpix