• tillibum

Mora!

Hej,
    Jag ska gifta mig i Juli nästa år. Vi har valt att göra det i Mora eftersom jag är född där.
    Flyttade när jag var liten och känner inte längre till stan så bra.
    Tar gärna emot tips på bra ställen att ha vigseln (borgelig) och festen.

• Svar på tråden Mora!
  • Bamsemums
    tillibum skrev 2013-08-19 08:34:37 följande:
    Hej,
    Jag ska gifta mig i Juli nästa år. Vi har valt att göra det i Mora eftersom jag är född där.
    Flyttade när jag var liten och känner inte längre till stan så bra.
    Tar gärna emot tips på bra ställen att ha vigseln (borgelig) och festen.
    Hej! det beror ju på lite hur ni har tänkt med upplägget. Det finns massor av alternativ
    Det första jag tänkte på var Bäcka herrgård och Åmåsängsgården. Men sen finns det massvis med bystugor och en och annan catering. Det beror ju helt på vad ni har tänkt och hur mycket pengar ni vill lägga på det.

Bäcka herrgård - backaherrgard.se/system/visa.asp&FID=1088&HSID=23040
    Åmåsängsgården - www.moralife.com/ 

Du kan läsa mer på deras hemsidor vad de har att erbjuda. Väljer du något av de ställerna får du ju hela "paketet" och båda ligger jätte fint!

Väljer ni bygdegård så är det samma där, hur många ska ni vara och vad ni är ute efter. Jag skulle rekomendera Öna eller Östnorsbystuga. Och mat går det att beställa från olika företag. Men vill ni ha hjälp med dukning + servering så finns det inte så många att välja på. Jag skulle rekomentera Ingelas catering - www.ingelascatering.com/ Hon har bra rykte och jag har inte hört en enda som inte varit nöjd med mat där ifrån.
    Vart vigseln ska vara blir ju en annan fråga om ni vill vara i en bygdegård och ha festen, men det finns många fina ställen runt om i Mora.

Tårta skulle jag rekomendera kaffestugan eller helmers. även ica maxi gör goda tårtor.

Hojta till om det är något du undrar över eller är oklart :) 
  • tillibum

Tack så jättemycket Bamsemums!! Ska kolla upp detta Skrattande

• Bamsemums

Det var så lite så :)

• lilla flodhäst

Vi gifte oss i trädgården vid Fryksås hotell, det ligger visserligen i Orsa kommun ca 15min med bil från Mora, men det ligger otroligt vackert. Köket är jättebra och personalen duktig och proffsig, men hon som är "bröllopskoordinator" är lite väl rörig...

Vi köpte tårtan från Helmers konditori, jag har bara gott att säga om dem! Vacker och jättegod tårta, 45kr biten. De tog bara 50kr för utkörningen till Fryksås.

Lycka till! 

Svar på tråden Mora!