• Svar på tråden DJ eller liveband?
  • Stoxoz

    Vi hade två killar som spelade/sjöng och det blir en helt annat stämmning, de känner efter och anpassar musiken. Vi fick även hjälp av dem att spela till ett par visor vi hade.

  • marie 81

    Det som jag tycker talar emot ett liveband är att man blir ju lite begränsad med låtar. Jag menar att det är ju inte som med en DJ att alla kan önska lite låtar som man vill. Eller klart riktigt duktiga band kan kanske det men vad pratar man då för kostnader?
    Vad har ni betalt Stoxoz & FruForsmark?

  • jenniferochaugust

    Vi har bokat ett liveband till vårt bröllop, älskar livemusik!
    De kör 3x45 minuter och vi betalar 12.000 för dem.

  • Milli

    Vi var på kräftskiva i helgen med en dj/trubadur och vi prata massa med han och han sa att vi kunde boka han för 3500 om vi ville. Han hade massa intrument som spela både trummor, gitarr och allt så de lät som ett helt band men vi tyckte ändå de kändes lite klent även om han var duktig. Så vi har istället bokat ett liveband då de känns lite mer lyxigt och roligare trots att de kostar 4000mer. De flesta banden tar mellan 9-12000, har hört med säkert 15 olika band i dessa trakter iaf så jag är glad att vi till slut hitta ett för 7500kr :) De är 5 stycken i den gruppen och spelar väldigt blandad musik, man får påverka och välja låtar i från deras lista...

  • Lina80

    Vår fest blir ganska sen (dans ca kl 00-03) så vi satsar på riktig nattklubbskänsla med DJ. Vi har hyrt ljud, ljus och rökmaskin också :) priset blir ju grymt mycket billigare, ca 3000:- för allt. Då finns det ett stort utbud av musik och möjlighet att önska låt.

  • Stoxoz

    Vi betalade 4000:- för de två killar vi hade. Då var de med hela kvällen. Satt och spelade i bakgrunden på minglet. Sen spelade de till visorna under middagen (2-3stycken) och sen spelade de cirka två timmar för dans.

Svar på tråden DJ eller liveband?