• Äldre 16 Aug 16:08
    3376 visningar
    7 svar
    7
    3376

    Fotografering efter visel, vad underhålla gästerna med?

    Ja som rubriken lyder så har vi valt att lägga en del av fotograferingen Efter vigseln. Eftersom vi inte vill se varandra före vigseln så kommer vi ta de enskilda korten direkt efter hår och make-up är färdigt, och även fotografera oss med våra tärnor och marskalkar. Men korten på oss tillsammans kommer tas först efter vi är vigda och detta har vi avlagt ca 1 timme åt. Så min fråga till er är om ni har några tips på vad våra gäster kan underhålla sig med medan vi är iväg och tar kort?
    Jag är egentligen inte mycket för personliga tipspromenader men just nu är det det enda som dyker upp i mitt huvud som förslag.. så ÖS på med andra tips tack! Flört
    Jag hörde om ett par som hade spelat in en videosketch med sig själv, där de spelade prinsessan Madeleine och hennes Chris (de gifte sig samma dag som dem) och detta var väldigt uppskattat av alla gäster. Hade varit kul att göra något annorlunda kanske. Så var inte rädda för att ge knasiga och ovanliga förslag, jag är öppen för allt Skrattande

  • Svar på tråden Fotografering efter visel, vad underhålla gästerna med?
  • Äldre 16 Aug 16:17
    #1

    En timme är helt lagom tid att sätta sig ner, smutta på en kopp kaffe, ett glas saft eller vad som finns tillgängligt och prata med alla vänner och släktingar man inte sett på evigheter.
    Under förutsättning att det finns någonstans att sätta sig då Flört 

    Var inte rädd för att ge gästerna fri tid också. Dom kanske skulle behöva sticka och byta strumpbyxor för att det har gått en maska, eller dom kanske fick ont i magen och behövde sätta sig på toan i lugn och ro ett tag osv...
     
    Se bara till att det finns något att dricka, tak att gå under om det är dåligt väder, sittplatser och toaletter. Sen klarar dom sig själva.
    Lägg fram gästboken och be någon tala om att den finns där ifall någon vill skriva en rad... 

  • Alylly­ra
    Äldre 16 Aug 16:26
    #2

    Ja, ni behöver nog inte stressa så mycket över det. En timme går fort om man bara får nått att dricka och lite folk att prata med :)

    Vi håller på att spåna på ett fotobås (till efter middagen i vårat fall), det kanske skulle kunna vara något om ni verkligen vill ha någon aktivitet medan ni är borta. Alltså ställa upp en kamera och fixa lite schyssta hattar/mustascher/glasögon eller nått så att gästerna kan ta lite roliga foton på sig själva medan ni är borta. Så får ni kul minnen att ha kvar.
    Men det beror ju också på om era gäster skulle kunna uppskatta en sådan sak Glad 

  • Äldre 17 Aug 21:58
    #3
    Chicita skrev 2013-08-16 16:17:19 följande:
    En timme är helt lagom tid att sätta sig ner, smutta på en kopp kaffe, ett glas saft eller vad som finns tillgängligt och prata med alla vänner och släktingar man inte sett på evigheter.
    Under förutsättning att det finns någonstans att sätta sig då Flört 

    Var inte rädd för att ge gästerna fri tid också. Dom kanske skulle behöva sticka och byta strumpbyxor för att det har gått en maska, eller dom kanske fick ont i magen och behövde sätta sig på toan i lugn och ro ett tag osv...
     
    Se bara till att det finns något att dricka, tak att gå under om det är dåligt väder, sittplatser och toaletter. Sen klarar dom sig själva.
    Lägg fram gästboken och be någon tala om att den finns där ifall någon vill skriva en rad... 
    Du har rätt. En timme går kanske rätt fort :) Har en tärna som stressar upp mig något så in i bomben ibland bara så jag vet varken ut eller in, haha.
  • Äldre 17 Aug 22:00
    #4
    Alyllyra skrev 2013-08-16 16:26:15 följande:
    Ja, ni behöver nog inte stressa så mycket över det. En timme går fort om man bara får nått att dricka och lite folk att prata med :)

    Vi håller på att spåna på ett fotobås (till efter middagen i vårat fall), det kanske skulle kunna vara något om ni verkligen vill ha någon aktivitet medan ni är borta. Alltså ställa upp en kamera och fixa lite schyssta hattar/mustascher/glasögon eller nått så att gästerna kan ta lite roliga foton på sig själva medan ni är borta. Så får ni kul minnen att ha kvar.
    Men det beror ju också på om era gäster skulle kunna uppskatta en sådan sak Glad 
    Nej precis, det går nog rätt fort med en timme. Det var vad vi tänkte först också, sen har jag en tärna som började dilla om hur folk hatar att Vänta på bröllopsparet om man tar kort efter vigseln och att jag Måste ha något för dem att göra... suck... Men ett "fotobås" var en rolig idé. Då får de som vil sysselsätta sig med det och de som bara vill ta det lugnt och mingla kan ju göra det. Ska ta upp detta förslag med min m2b. Tack!
  • Äldre 17 Aug 22:26
    #5

    Det är väldigt vanligt att man känner att man måste "curla" gästerna.
    Men det är ju bara att utgå ifrån sig själv. Glad 

    Om ni kan så förbered gästerna på att det kommer att vara 1 timmes väntetid mellan kyrkan och tills ni kommer till festlokalen. Då har dom ju även valet att hitta på något annat under den tiden (kanske svänga förbi hotellet/ hemma och vila en stund eller käka, gå på toa, byta skor eller vad det nu är man vill göra).

    En timme att stå upp, ingenstans att gömma sig om det är grisvarmt/ spöregnar, utan något att dricka, ingen toa osv... Tja det är en evighet...
    Men en timme med sittplatser, dryck (även om det bara är kallt vatten), tillgång till toaletter osv. Tja det går rätt fort Solig 

    Så strunta i din tärna där Flört 

  • iQbee
    Äldre 18 Aug 00:31
    #6

    på bröllop jag har varit på i grekland har de visat barnfoton från paret och sedan bilder som de tagit när de träffades osv.. bra underhållning och diskussionsämne.. de visades med hjälp av en projektor =) // Anna

  • CoolJe­n
    Äldre 18 Aug 08:15
    #7

    Vi kommer att ha tipspromenad, tavelmålning och slottsvisning.
    Tavelmålningen är som en tavla med en hälsning till oss, där gästerna kan skriva eller måla en hälsning.

Svar på tråden Fotografering efter visel, vad underhålla gästerna med?