Bjuda på 2 el. 3 nätters övernattning?
Hej!
Vi ska gifta oss på Öland nästa sommar och vill bjuda in till ett tredagarsbröllop med grillning på fredagen , bröllop på lördagen och brunch på söndagen. Vi bor inte på Öland och det gör ingen utav våra gäster heller men min sida av släkten samt jag och min sambo har en väldigt stark anknytning dit och därför har vi valt att ha bröllopet där. Vi har berättat om hur vi har tänkt för alla i vår familj och släkt och enbart fått positiva reaktioner, vilket är jätteroligt! Men eftersom alla gäster har runt sex timmars resväg och vi ber dem åka dit för vår skull så vill vi ta hand om dem på bästa sätt. Vi betalar boende för alla och bjuder på välkomstdrink + tilltug på fredagen, bröllopsmiddag (buffé) inklusive fri bar på lördagen och brunch på söndagen. Resa och öriga måltider betalar de själva.
Nu till min fråga. Vi hade från början tänkt att betala boende för alla i tre nätter så att man inte ska behöva stressa hem på söndagen. Men nu undrar vi om det är ok att betala boende för alla i två nätter istället. Vad tycker ni? Vill sedan gästerna stanna längre så får de betala det själva (kostnad 600 kr/natt).
Vi vill att våra gäster ska känna sig omhändertagna och att de ska få en rolig helg tillsammans med oss och vi har gjort upp en budget, där tre nätter boende ingår, som vi har råd med. Samtidigt vill vi spara in pengar där det går men utan att ta bort vår omsorg om gästerna.
Vad tycker ni?