• Äldre 15 Aug 22:33
    2598 visningar
    8 svar
    8
    2598

    Borsplacering, var placerar ni tärna och bestmen?

    Ja, som frågan lyder, var tänker ni placera resten av brudföljet, vid honnörsbordet eller bland övriga gester?

    Jag vill helst ha tärnan på min sida och bestmen på killlens sida, men de blir så snedvridet med fler kvinnor på ena sidan och fler män på andra, så jag velar....

  • Svar på tråden Borsplacering, var placerar ni tärna och bestmen?
  • Äldre 15 Aug 22:41
    #1

    Jag har ingen bild på vår bordsplacering men typ såhär såg det ut för oss (E-bord, så om du tänker dig att alla namn till vänster är honnörsbordet) Jag har gjort mellanrum på det "bordet" bara för att göra det lite tydligare som E. Men vi satt ju alla bredvid varandra även om vi bara satt 2 på varje sektion på honnörsbordet för att få det lite luftigare mellan långborden

    BG's Pappa        Tärna, marskalk
    B's styvmamma, Maskalk, tärna

    Brudgummen     Toastmaster
    Bruden               Toastmaster
    -
    B's pappa          B's bror
    BG's mamma   (här skulle min mamma suttit, men hon gick bort 1 månad innan bröllopet så det blev BG's ena morbror istället)

    En bild för att försöka göra det lite tydligare



     
  • Äldre 15 Aug 22:44
    #2

    För oss var det delvis pga att tärnorna och marskalkerna + min bror hade barn med sig. Vi ville inte ha barnen direkt vid honnörsbordet, men vi ville inte heller ge dom dåliga platser bara för att dom hade barn. Glad

  • Äldre 15 Aug 22:56
    #3

    Ja, vi ska ju ha vår dotter vid honnörsbordet så med tärna/bestmen och våra föräldrar skulle det bli 9 st där i så fall... kanske blir lite för många.

    Men tänkte nog vara så ytlig att jag inte sätter dottern vid mig, en 1½åring vid en vit klänning känns som en dålig kombo under en middagSkäms

  • Äldre 16 Aug 00:36
    #4

    Vi satt tärna (syster) - pappa - jag - maken - mamma - marsalk

  • CicciR
    Äldre 16 Aug 08:36
    #5

    Vi kommer ha ett Honnörsbord med 3 tungor.
    På honnörsbordet sitter
    Bruden-Brudgummen- våra barn o våra föräldrar.
    Sen på början av tungorna alltså närmst honnörsbordet har vi våra syskon o tärnano bestmanen.

  • Äldre 16 Aug 09:21
    #6

    Vi hade runda bord och placerade tärna och marskalk vid "toastmaster-bordet" precis "framför" vårt bord, så att det blev som en liten mini-honnör.. Vid honnören satt vi, våra föräldrar och min mans mormor, som var äldsta släktingen som var med.

  • Äldre 16 Aug 11:38
    #7

    Vi tänkte nog ha ett E-bord så man kan ju kanske lika gärna sätta dom vid mitten bordet där vi tänkte placera syskon och andra väldigt nära och kära gäster.

    (Ber om ursäkt för felstavningen i rubriken med, såg inte ens det förrän nu)

  • SofiaM­agdale­na
    Äldre 16 Aug 12:18
    #8

    Våran tärna och marsalk sitter vid honnörsbordet med mig och mannen + marsalkens flickvän. Otradtionellt med passar oss utmärkt. Egentligen skulle tärnas partner vara med med så blev det inte så nu är vi ojämnt.

Svar på tråden Borsplacering, var placerar ni tärna och bestmen?