• Josiie100401

Mina ringar är ojämna!

Efter att ha letat ring i över ett år hittade jag tillslut en som jag i butiken satt bra ihop med min förlovningsring. Samma dag som jag lämnade in min på förminskning så beställde jag vigselringen i en annan butik. Nu när jag fått båda så sitter de inte alls bra min förlovningsring är mycket högre än vigselringen... 
    Hur gör man? Förlovningsringen är en HAND smooth ring och vigselringen en solitär från Albrekts.
    Ska man gå till en guldsmed och de får bygga upp vigselringen?
    Åh jag som trodde jag äntligen var klar med detta... *Orken är borta* 

• Svar på tråden Mina ringar är ojämna!
  • LoJ

Tror tyvärr att man måste smälta ner och göra en ny ring. Men kan det vara så att de inte har exakt samma storlek men ändå är lika höga? Då går det bra att ändra!

• Sanct

6000:- fick jag betala för en liknande ändring på en ring som kostade ca 17000 ny. Inte den roligaste utgiften,.. Men jag kunde inte släppa att de inte var likadana så det var ändå värt det för mig. Ska ju ha dem på mig resten av livet och vill ha dem perfekta i mina ögon, även om jag egentligen hade kunnat leva med "problemet".

• Josiie100401

Tack tjejer!
    Ja grejen är att det även är små fel eller missar på vigselringen, så funderar på om man kan få dem att ge en pengar tillbaka på det om man väljer att ändå behålla den.. Känn ju dumt att byat in den mot en ny om man ändå skall smälta ner den och göra om den...
    Allt är just nu emot mig känns det som. Men! Det går att lösa och kommer gå att lösa!  

• sommaren13

Min vigselring är högre och kraftigare än förlovningsringen, dessutom så är dom olika i guldfärgen, har funderat på om jag kan göra förlovningsringen lite högre, men den är rätt tunn, så det kanske ser konstigt ut...
    Så här ser dom ut:

För sig:

Vigselringen:

• Josiie100401
    sommaren13 skrev 2013-08-12 20:08:30 följande:
    Min vigselring är högre och kraftigare än förlovningsringen, dessutom så är dom olika i guldfärgen, har funderat på om jag kan göra förlovningsringen lite högre, men den är rätt tunn, så det kanske ser konstigt ut...
    Så här ser dom ut:

För sig:

Vigselringen:

Är det något som stör dig? De funderade jag på och svaret blev ja... så nu har jag lämnat in den  till butiken igen efter att ha varit hos guldsmed och de beräknade arbetet på runt 6000:- och det blir mycket pengar kände vi. Så lämnade in den då det ändå var defekter på den och hoppas att jag kan få pengarna tillbaka. DÅ kommer det bli det andra alternativet om jag hade, en allians ring från HAND som är samma märke som förlovningsringen. Då kan jag välja höjd så att de blir perfekta samt att de gör en ring med liite mer kärlek än kanske just Albrekts
    Så hoppas hoppas
Svar på tråden Mina ringar är ojämna!