• 0Carina0

    Hur skriva inbjudan till de som inte ska vara med på vigseln?

    Vi planerar att gifta oss i juni 2014.Vi är båda överrens om att vi vill ha en liten vigselceremoni och bara ha några få utvalda med oss i kyrkan.Vill ha tips på hur vi kan formulera oss i inbjudan? Vi tänker alltså bjuda både släkt och vänner till en stor fest efteråt men vi vill alltså att dom flesta (kanske 95%) kommer enbart till festen.Tack på förhand för tips och ideer       

  • Svar på tråden Hur skriva inbjudan till de som inte ska vara med på vigseln?
  • CJ5

    Oj, detta var lite tvärtom vad man brukar få höra :) Ska bli spännande att följa tråden. Har tyvärr inget förslag!

    Får man fråga varför ni känner så? De flesta som inte bjuder till festen gör det ju pga ekonomin.

  • Chicita

    Välkommen / Välkomna på bröllopsfest
    Den X / X - 201X
    vigs vi i en privat cermoni och efteråt vill vi fira detta med våra nära och kära
    Kl XX:XX bjuder vi er på middag / fest / fika (vad ni nu ska bjuda på)
    i/på *plats*

    Svara senast XX/XX oavsett om ni kommer eller inte.
    Ange eventuella allergier vid svar.
    Välkomna
    Blivande Herr och Fru XXXXXX

  • 0Carina0

    Vi är inte purunga och vill gärna ha det privat just i kyrkan av flera anledningar (både jag och min blivande man tycker inte om uppståndelsen just i kyrkan, liksom gå ner altargången men hundra människor stirrandes bla).Chicita: TACK så jättemycket för ditt förslag. Vi vill bara ha våra närmaste där och sen fira med alla.TROR ni att några tycker det är skumt och inte vill komma på festen om de inte får se vigseln?   

  • TheD

    Det finns säkert någon som kommer tänka så då det är själva vigseln som är bröllopet.

  • Sjörå

    Är vigseln i kyrkan kan ni aldrig hindra någon från att komma och titta. Vigslar i kyrkor är öppna för allmänheten. 

  • Chicita
    Sjörå skrev 2013-08-09 19:10:09 följande:
    Är vigseln i kyrkan kan ni aldrig hindra någon från att komma och titta. Vigslar i kyrkor är öppna för allmänheten. 
    Men man behöver ju inte berätta vilken kyrka eller vilken tid Flört
  • 0Carina0

    Sjörå skrev 2013-08-09 19:10:09 följande:Är vigseln i kyrkan kan ni aldrig hindra någon från att komma och titta. Vigslar i kyrkor är öppna för allmänheten. Vi har inte tänkt att förbjuda någon att komma, skulle någon promt ta sig dit (först att leta reta på vilken kyrka och vilken tid) så tänker vi naturligtvis inte mota bort dom.Men i ärlighetens namn tror jag ingen av våra bekanta/släktingar skulle gå emot våra önskningar..

  • TheD

    Var någon ska gifta sig osv går att ta reda på med ett telefonsamtal ;) Om man nu är så ivrig att gå.

  • jappetjejen

    Vi kommer att viga oss med endast syskon och föräldrar närvarande där vi äter gott med dem efteråt eftersom vigseln kommer att ske på en onsdag... sedan kommer en separat bjudning för våra vänner då helgen kommer... så tack Chicita för förslaget till inbjudan... knycker den jag med! ;)

Svar på tråden Hur skriva inbjudan till de som inte ska vara med på vigseln?