• baboo

Förstörd klänning? Ledsen...

Mindre än en månad kvar till bröllop och här sitter jag och gråter. Tanken var att jag skulle använda min systers klänning. Jag älskar den och den var dyr så vi tyckte att det var en bra ide. Idag var jag på kemtvätten och lämnade in den. Killen där rynkade genast på ögonbrynen och undrade vad det var för fel på den, vad vi hade gjort med den och om jag hade köpt den på blocket. Han tyckte att de verkade som att någon hade försökt tvätta den men den är jättesmutsig ändå. Dessutom pekade han ut en massa små hål i den. Han sa att han skulle göra sitt bästa. Ja jag skulle ha kollat nogrannare. Ja jag skulle ha tvättat den tidigare. Allt det där vet jag. Nu sitter jag bara och gråter. Ska jag gifta mig i min storasysters trasiga smutsiga klänning nu? Är det någon som har ett tröstande ord över så tas det tacksamt emot.

• Svar på tråden Förstörd klänning? Ledsen...
  • yavanna81

Om du inte såg hålen kommer inte någon annan heller att göra det, samma med smutsen - som dessutom kanske går bort jättebra. Ta inte ut problemen i förskott.

• FrökenErika

Jag tänker likadant som yavanna81, om du tyckte att den var vacker när du lämnade in den, så är den fortfarande vacker när du får tillbaka den. Kanske är den någon nyans vitare bara? Jäkligt taskigt av killen på kemtvätten. Se till att den ser lika ut när ni får tillbaka den bara som när ni lämnade in den, så att det där inte var någonslags "brasklapp" för att han vet med sig att det kan bli hål, eller ändra färg lite när de tvättar.

Men annars som sagt; tycker du att klänningen är fin, så ÄR den det. Och ingen kommer tänka på yttepyttesmå hål (om det finns några sådanna).

• karamell

Håller med de andra, men skulle det bli panik - åk till lilly butiken (om du är i sthlm) de har REA och bra priser på många klänningar, annars finns det fler butiker i sthlm där man kan få billiga klänningar snabbt.

• Millan

Lider med dig! Skulle de inte gå att ha klänningen och de är så att du bor i norra delen av landet rekomenderar jag bröllopsbutiken inne i centrala Piteå. En helt underbar personal och många fina klänningar. Lycka till!

• Cecilia87

Jag säger som de övriga. Ingen kommer se små hål eller någon liten fläck. Tycker du klänningen är fin så är den det :) Lycka till!

• baboo

Paniken har lagt sig... Det visade sig att mannen på kemtvätten inte kunde något om klänningar. Han skulle absolut stryka den fast jag förklarade att den var skrynklig och han hävdade ett det var trasigt fast det skulle vara hål där. Jag tog klänningen därifrån och åkte till en kemtvätt som jag blev rekommenderad av en klänningsaffär. Hon sa att hon skulle göra vad hon kunde åt fläckarna. Om det inte går så får jag åka upp till stockholm och köpa en ny. Linea Raffaelli finns ju tyvärr inte i sverige längre så i så fall får jag leta efter något annat. Men jag har lite hopp nu ändå. Det känns bra. Tack för uppmuntran! 

Svar på tråden Förstörd klänning? Ledsen...