• Äldre 6 Aug 19:06
    4549 visningar
    9 svar
    9
    4549

    Vart framkalla engångskamror?

    Vi hade en engångskamera på varje bord på bröllopet, och nu funderar jag på var man ska skicka dom för framkallning. Man hittar ju massor av sidor och så om man bara googlar på det, men jag vill ha råd från er som kanske redan gjort det någon gång, jag vill ju inte gärna skicka iväg dom och sen är det ett företag man inte riktigt kan lita på (ja jag är en ganska misstänksam typ! Drömmer)


     


    Det ska helst inte vara superdyrt, såg att på vissa bord fotades det massor, medans på andra lyfte dom bara upp kameran och tittade på den och ställde ner den igen, så tyvärr kan det vara så att några är i princip tomma.


     


    Bra tips?

  • Svar på tråden Vart framkalla engångskamror?
  • Äldre 7 Aug 00:22
    #1

    Fuji använder jag mig av när jag vill ha något framkallat. Tidigare rullar, nu mer digitalt. Man kan beställa fotopåse att skicka engångskamera i på hemsidan. www.fujidirekt.se/asp/_products/_filmframkallning/index.asp

  • Äldre 7 Aug 15:49
    #2

    Tack! Glad


    Kanske låter lite dumt, men jag visste inte att dom var i buissnes fortfarande! Kommer ihåg de där fotopåsarna.

  • Äldre 7 Aug 18:06
    #3
    http://www.lofoto.se/ppp-plus-39-bilder

    Använde alltid dem när jag skickade in vanliga rullar förut! 
  • Äldre 7 Aug 18:15
    #4

    Vi gick in på Expert och fick dom framkallade Glad

  • Äldre 8 Aug 11:00
    #5

    Kan man göra så också? Hur lång tid tig det att få dom framkallade på expert ungefär? Gud va man lär sig!

  • 7011e gången gilt
    Äldre 8 Aug 11:30
    #6

    Var kan man äns köpa såna nu för tiden hittar inte..


     

  • Cathel­ica
    Äldre 8 Aug 14:05
    #7

    Biltema och clas olsson har kamror :)

  • Äldre 8 Aug 15:41
    #8

    Personligen tycker jag engånskameror är förbi nu när alla tar foto med sina mobilkameroro och digitalkameror. Kvalitén är för dålig jämfört med mobilkameorrna. Men som övriga sagt så fungerar fuji eller fysisik framkallningsaffär om du känner dig tyryggare med deet, Kolla vad som finns i din stad. I Malmö har vi ex Korthuset och japan foto. 

     

  • Äldre 8 Aug 16:51
    #9
    FrökenErika skrev 2013-08-08 11:00:31 följande:
    Kan man göra så också? Hur lång tid tig det att få dom framkallade på expert ungefär? Gud va man lär sig!
    Expert gick väl i konkurs har jag för mig, men det finns ju andra som tagit över samma butiker som framkallade...
    Det tog 3 timmar att få dom framkallade där. Jag lämnade in dom - tog en fika och kikade runt på stan och sen gick jag och löste ut bilderna Glad 
Svar på tråden Vart framkalla engångskamror?