• Äldre 6 Aug 11:14
    2134 visningar
    3 svar
    3
    2134

    20130803 Alvarligt Bröllop


    Brudföljet ute på Kastlösa Alvar.... Min man har ungersk högtidsdräkt och jag och mina tärnor kör regencystil :)
    Brudbuketten och tärnbuketterna gjorde jag på morgonen innan jag blev sminkad och friserad...Plockade blommorna i mammas trädgård. oregano och rölleka och anissalvia (tror jag) och ringblommor...


    Vi dukade med ängsblommor... Vårt bord hade kärleksört som tema, med lite extra färg från dunörten, på de andra borden stod cikora, plockad vid vägkanten kvällen innan. På väggarba hänger blad från Nordens Flora och varje bord har en sten som kommer från ngt landskap som står oss nära... Den hjärtformade graniten på vårt bord är från Bohuslän. Vi hade bordplacering men ingen egentligt honnörsbord, satte folk där de skulle trivas. Som placeringskort hade vi namnsyltar ; tranbär, jordgubb, plommonsylt som vi gjort själva.


    Lösmustacher är aldrig fel!


    Duktiga Amanda på Amandas cafe gjorde de sagolika tårtorna som passade extremt väl med tokajen...Caketoppen är en överaskningspresent från min syster och toastmaster som gjorde ett hästjobb. Har väldigt roliga släktingar och vänner som gjorde dagen och kvällen till just en glad, mysig avslappnad tillställning med mkt fest. Var hemma i säng strax innan 0400.

    De duktiga människorna som har hand om lokalen och hotellet där de flesta gästerna bodde rädde oss när de kunde hysa ännu fler folk, efter att mannen som hade BoB som en del skulle bo på, avbokade folk timmarna innan de skulle checka in.... Då var vi lite nervösa :)

    Har haft så kul! och är så nöjd med allt... inte ens att det bara tog 20 min innan folk började ändra på vår spotifylista gjorde särskilt mkt. Småsaker blir just småsaker när de inte är viktiga...
     
  • Svar på tråden 20130803 Alvarligt Bröllop
  • amerik­a
    Äldre 6 Aug 12:19
    #1

    Stort grattis!! Ni verkar ha haft en helt underbart avslappnad härlig dag! {#emotions_dlg.flower}SkålHjärtaSkrattande

  • Äldre 6 Aug 13:20
    #2

    Stort Grattis! Ni ser väldigt lyckliga ut!

  • Äldre 7 Aug 18:55
    #3

    Tack! Det var verkligen en superdag!

Svar på tråden 20130803 Alvarligt Bröllop