• Anonym (Less)
    Äldre 5 Aug 20:42
    5195 visningar
    21 svar
    21
    5195

    Det är väl inte så här det ska va?

    Jag har nog aldrig gråtit så mycket som jag har gjord nu under dessa månader..
    Vi ska giftas på lördag, och allt har krånglat hela vägen.

    Det började med att sväriserna började bråka om att vi inte bjudit en speciel kusin (vi har inte bjudit nån kusin.. men han måtte vi bjuda, vi orka inte tjafset..) 

    Sen kommer det up att dom bara stannar tills middagen är klar. Dom orkar inte och är gamla (48,53 år.. jag dör lite ;) ), sen vill inte m2bs syrra stanna kvar så dom har fått med sig hela släkten på at åka hem tidligt, dom bor typ 10mil ifrån.. Ska komma främ att dom i sommar har varit i släktsbröllop, på stugan osv. och druckit halva natten. Dette är bare SMÅ deler, men det är VI som är egoister som vill att dom ska stanna kvar.
    Dom vill hällre inte passa barnen (våra), vilket vi tänkte kanske iom att dom skulle åka tidligt.

    3 dagar sen kom det up at min birdesmaids sambo hällre vill åka på fotbol så han följer inte med.

    Min bästakompis sen barnsben sa i dag att hon inte kunde komma endå.

    I går ringte sambon farmor, då har hans farbrors far blivit sjuk så han vil inte åka, altså mistar vi 3 där också inkl. hans faster..

    SEN får jag ett sms av mina "underbara" farsföräldrer i dag.. (Ursäkta språket med dom har alltid varit  jäkla egoister), att dom hällre vill fiska nu på slutat av sommaren så dom kommer inte endå!!!

    Vi har hällre ingen barnvakt, och våran bil har gått åt skogen nu vilket passar utmärkt..

    Puh! Känns som jag bara vill skita i allt, att ingen vill komma, och det hela är onödigt och jag vill bara gråta.
    Tack för att jag fick skriva av mig. 

  • Svar på tråden Det är väl inte så här det ska va?
  • Anonym
    Äldre 5 Aug 20:50
    #1

    Har ni bjudit många? Annars skulle jag nog ha ställt in festen helt och istället rest iväg tillsammans till typ Las Vegas eller nått och slagit till där istället. Om de inte visar större intresse än så finns det ingen anledning att slösa bort dyra pengar på mat till dem.

  • Anonym (Less)
    Äldre 5 Aug 21:00
    #2

    Det kommer så det ser ut nu, 42 personer. Så lite är det ju endå..
    Mina föreldrer och morbröder med fru, hans familj kommer ju en sväng.
    Sen 14kompisar.. Så det blir ju några.. Men jag forstår inte varför allt har blivit som det har blitt, och är jag dum som blir så ledsen? 

  • Äldre 5 Aug 21:01
    #3

    Ta ett djupt andetag, och fundera på varför ni gifter er. För er eller för andra? Och vad är viktigast? Försök lyfta fram allt bra och positivt och lägg inte för nycket energi på det negativa. Förstår att det påverkar dig och det är lätt för mig att skriva att du inte ska lägga energi på det. Men det mesta blir vad man gör det till. Lycka till!

  • Lindij­oo
    Äldre 5 Aug 22:30
    #4

    Men åh.. skickar en bamsekram till dig. Usch va trist, men du.. som föregående har skrivit så tycker jag att ni ska försöka andas lite och landa i ert nya liv ni har framför er tillsammans. Känn lyckan över det och gräm dig inte över andras beteende.(ja förlåt det är lätt att sitta här och tycka) Men önskar dig/er lycka till och hoppas du finner nya krafter och hittar tillbaka till lyckoruset som ett bröllop bör vara. Kram igen

  • Sskbru­d
    Äldre 5 Aug 23:03
    #5

    Lider med dig. Stor kram! Men precis slm föregående nämnt , ni gifter er för eran egen skull, för att ni ska bli man och hustru, ; en av de mest fantastiska dagarna i era liv. Tråkigt och rent elakt av närmast anhöriga att bete sig samt även släkt. Tror säkert dock ni får ett fantastiskt brölllop utan dem:) de är inte värda atr få va med på bröllopet ändå tycker jag!!! Jag och min blivande sitter och funderar och planerar för vårt slottsbröllop nästa sommar..vi har under sista tiden resonerat som så att de blir intimt, exklusivt & närmaste familjen, alltså bara 12 gäster. Just för att slippa tjat feån släkt på bådas sidor, vänner m.m . Önskar er all lycka på eran dag!

  • Äldre 6 Aug 07:01
    #6

    Andas och ta nya tag :) Tänk på händelserna med andra ögon. Finns det övernattning fixad till familjen? Annars förstår jag att dom måste åka relativt tidigt för att slippa köra 10 mil mitt i natten. Vem skulle varit barnvakt om hela släkten skulle ha stannat sent?  För vems skull gifter ni er? Vill ni verkligen ha gäster som ni anser vara "jäkla egoister" på ert bröllop? Har ni nån kuvert avgift som gör att somliga inte har råd att komma men inte vågar säga det?  Är det inte viktigare átt ni får människor som ni tycker om på bröllopet?

  • Sirioc­hPer
    Äldre 6 Aug 07:08
    #7

    Va tråkigt att du känner så inför er dag.
    Om det är till nån tröst brukar jag tänka att de som verkligen vill vara där kommer, och det är ju egentligen det som gör det till den bästa dagen. Att ni har personer som vill dela den speciella dagen med er. Resten kan lika gärna stanna hemma så att de inte drar ner stämningen ;)
    Det kommer blir en toppendag ändå, jag lovar! 

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 6 Aug 08:14
    #8

    Vi blev av med folk på bröllopsdagen till och med utan meddelande, jag förstår att du är ledsen!!! Men i slutändan handlat det om ER två skit i rästen! Jag tänkte det denna dag ska inget lyckas göra mig ledsen och ist blev det min lyckligaste dag :) tänkte doms förlust ;)

  • Eleya
    Äldre 6 Aug 13:53
    #9

    Åh nej!
    Jag har inga ord mer än att det är fruktansvärt att folk ens tänker så.

    Därför tycker jag att om ni inte ligger ute med alltför mycket pengar redan..Skit i festen, bara vig er och bli ett gift par och åk sedan på en underbar resa med din fina familj!!


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Äldre 6 Aug 17:04
    #10
    jeanettejohansson skrev 2013-08-06 07:01:43 följande:
    Andas och ta nya tag :) Tänk på händelserna med andra ögon. Finns det övernattning fixad till familjen? Annars förstår jag att dom måste åka relativt tidigt för att slippa köra 10 mil mitt i natten. Vem skulle varit barnvakt om hela släkten skulle ha stannat sent? För vems skull gifter ni er? Vill ni verkligen ha gäster som ni anser vara "jäkla egoister" på ert bröllop? Har ni nån kuvert avgift som gör att somliga inte har råd att komma men inte vågar säga det? Är det inte viktigare átt ni får människor som ni tycker om på bröllopet?
    Jag håller med JeanetteJohansson, finns det andra motiv bakom som gör att de tackar nej? Dvs att det blir för kostsamt eller för krångligt? ibland vågar folk inte tala klarspråk om vad de tycker och känner. Det är jättetråkigt för er del attd et blivit så här, men ibland förstår inte folk hur viktig ett bröllop faktiskt är. Stort lycka till med bröllopet!
Svar på tråden Det är väl inte så här det ska va?