• Sesa83

    Allhelgonakyrkan Södermalm

    Hej!!

    Jag och min fästman har bokat Allhelgona kyrkan på Södermam för vårt bröllop i juni 2014. Vi ska ha festen på Djurgården och kommer hyra en buss. Vi har ännu inte hunnit titta på hur det ser ut inuti kyrkan men har varit och tittat på omgivningen utanför.Det känns inte helt hundra och jag vet inte riktigt varför. Bilderna jag sett inifrån kyrkan kanske inte  varit de bästa heller så det kan vara en anledning. Samtidigt så är det så svårt med kyrkor inne i centrala Stockholm då de oftast är för stora. Maria Magdalena var vacker men min fästman tycker den var för stor. Kyrkorna runt Djurgården verkar också vara stora. Tänker på Hedvig Eleonora och Oscarkyrkan. Seglora var såklart uppbokad och Djurgårdskyrkan känns för enkel. Vi kommer bjuda runt 70 gäster.

    Min fråga är egentligen om någon har erfarenhet/bilder från Allhelgonakyrkan? Är den vacker? Vet att det finns gamla trådar här på BT om  men ingen med bilder. Har googlat lite men inte sett så många bröllopsbilder. Kyrkan öppnar igen den 25 augusti så då ska vi dit och kolla. Drömmen hade varit Seglora men den blev precis fullbokad på vårt datum när jag ringde dem.    

    Tacksam för utbyte av erfarenheter och eventuellt bilder :)

  • Svar på tråden Allhelgonakyrkan Södermalm
  • stormhelen

    Det bästa är att ni går till kyrkan och känner av hur den känns.


    Det är väldigt svårt att se och få känsla för en plats genom att bara titta på bilder.


     


     


     

  • miwas

    Ett litet tips bara... Svenska kyrkan har en app som heter Kyrkguide (åtminstone till iphone), den är väldigt behjälplig om man vill se vart det finns kyrkor!

  • Sesa83

    Sörön 10 tack det låter lovande! Stormhelen De öppnar inte förrän 25 augusti och jag ville vara ute i god tid. Vi ville inte ha en enorm kyrka och det ör lite svårt inne i stan. Ska dit när de öppnat :) Miwas tack för tipset har redan den appen och den är toppen!

Svar på tråden Allhelgonakyrkan Södermalm