• Anonym (nu då?)
    Äldre 5 Aug 10:03
    4369 visningar
    24 svar
    24
    4369

    Vad gör man nu då?

    Ja nu är ju bröllopet över, det som man planerat i 1.5 år och på en dag var det över. smekmånaden är även den slut och allt har gått till det normala nu.
    Så då är frågan. Jag är en sådan människa som gärna vill ha något att göra helst hela tiden. Så vad ska man göra nu då?

    Det är jag mannen och vovvarna. Träna vovvarna är ju givet, men jag vill ju ha något mer. Det känns ju liksom så tomt.
    Tråkigt att inte ha något att se fram emot. att bara gå till jobbet varje dag och hem på kvällen.

  • Svar på tråden Vad gör man nu då?
  • Äldre 5 Aug 10:10
    #1

    Baka en bebis? :) skaffa en till hobby eller sport som tar upp en eller två dagar i veckan?

  • Tessa
    Äldre 5 Aug 10:12
    #2

    Nu har inte jag gift mig än utan har ca 2 års planering framför mig och jag har tänkt på samma sak - vad händer sen? I mitt jobb som projektledare med olika evenemang blir det en liten "baksmälla" att återgå till det normala, man har liksom glömt vad man gjorde innan.

    Oftast ordnar det sig och man vänjer sig vid vardagslivet, rätt som det är dyker det ju upp roliga saker som förgyller ens tillvaro.

    Om du är en sådan som gillar att planera fester så kanske ni kan ha något firande på er bröllopsdag nästa år? Eller kanske du eller partnern fyller jämt inom en snar framtid där du kan ta ut svängarna?

    Jag tvivlar inte på att du njuter av att vara gift - men kanske ta tillvara på det ännu mer med att fira "första gången" ni gör olika saker som ett gift par?  

  • Äldre 5 Aug 10:46
    #3

    Planera en renoverning? Bygga hus?.. Som FruForsmark sa, baka bebis?.... Ta en hund till?

  • PMB
    Äldre 5 Aug 11:10
    #4

    Vi har också gift oss och haft bröllopsresa (ska dock på en solsemester senare i höst också) men än finns det saker kvar som vi har att fixa som är bröllopsrelaterade.

    Förra veckan var det tackkort. Och nu hoppas jag hitta tid till att pyssla ihop ett bröllopsalbum där inte bara foton utan även alla gratulationskort ska in (vill inte ha dem liggandes och skräpa nånstans utan vill gärna ha dem nånstans där det är naturligt att titta på dem då och då) Och sen har vi presenter som ska placeras ut hemma. Utöver det tänker vi fixa fotoböcker till våra familjer som de ska få till jul så där blir också några projekt.

    Har ni fått era foton från fotografen om ni tog några? För det tar en del tid att kolla igenom kort och fixa sådana saker och man får tillfälle att njuta igen av sitt bröllop. Glad

    Utöver det så kanske göra om ett rum i huset/lägenheten, börja träna något du inte haft tid med förut, ordna roliga träffar med vänner. 

  • Eleya
    Äldre 5 Aug 11:18
    #5

    Jag längtar galet till efter bröllopet!! Kommer inte sakna alla åsikter, allas knasiga tips och påhitt, alla tjuriga miner över att vara lägre prioriterad mm.

    Jag längtar tillbaka till simningen, träningen, broderierna, pysslet, min upplärning, resan, husköp, kattköp och min fria skalle!
    Om jag nu inte tänker på bröllopet 15 timmar om dygnet så ljuger jag..blir tokig av att det tar sådan plats. Visst är det en häftig dag, men GUUUUD vad familjerna har blåst upp det till en kollosal grej!! Vill bara sova i en vecka. =D


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Äldre 5 Aug 13:06
    #6

    Förstår att det känns tomt, jag var lite rädd för det också men jag känner snarare tvärtom.
    Fan vad skönt att slippa planera bröllopet, slippa spara till bröllopet är också skönt att slippa

    Äntligen kan vi göra andra saker för våra pengar.
    Jag tror att det gäller att alltid ha små-saker inplanerade att se fram emot, det kan vara en liten weekend, en kryssning, en vinprovning, vadsomhelst.
    Sen beror det på om du har någon hoby som du tycker är kul, som tar upp din tid, annars kan det vara skönt att skaffa något, elelr fördjupa dig i något som du är intresserad av... 
    Pyssla ihop ett bröllops-bok/album kan vara skoj också...

  • Linnea­89
    Äldre 5 Aug 13:35
    #7

    Jag förstår din känsla, för så har det känts för mig sedan vi gifte oss i juni. Det är ju ändå en naturlig känsla att känna så, eftersom det var något man verkligen såg fram emot, tänkte på och planderade inför.


    Vi försöker bli gravida nu och det är ett stort mål, fast det känns ändå långt bort eftersom jag inte är gravid idag, då kan man inte längta på samma sätt känns det som.


    Vi har precis bokat in en spa/bröllopsweekend i november att se fram emot och funderar på att börja titta på bostadsrätter om det kommer ut några där vi önskar bo.


    Håller med karamell om att man behöver planera in saker att se fram emot! Satsa på det :)

  • August­i13
    Äldre 5 Aug 13:45
    #8

    Gifter mig på lördag och tänker precis likadant! Detta har ju varit ett monsterprojekt det senaste året, vad tusan ska jag tänka på efteråt? Haha. Men som flera säger: jag ser även fram emot lugnet, vardagen, att hinna med mina kompisar och att ha tid att träna igen. 


    Dock planerar vi en bröllopsresa till Asien i januari, så det blir ju något att se fram emot. Sen funderar vi på bebis så småningom. Vi vill även hitta en ny, större lägenhet inom ett år. Så ja, det blir ju lite projekt framöver ändå :)

  • JIEB
    Äldre 5 Aug 14:07
    #9

    Både jag och min man känner: "Välkommen tillbaka, fritid!!!"
    Så ofantligt skönt att allt är över och att vi kan minnas det som en underbar dag! Bara att kunna återuppta alla tidigare projekt och hobbies och kunna fokusera på det, det känns fantastiskt! Sedan är det ju roliga pyssel kvar som folk tidigare nämnt här - tackkort, fotoalbum m.m. Mitt projekt för hösten innebär att börja plugga (program på 3,5 år) så det känns inte som att jag lider av tristess direkt här heller. ^^ Sedan ska jag även försöka att lära mig klättring tillsammans med mannen som har hållit på med det ett tag så det blir ett gemensamt projekt där. Ett plus var också att vi fick en massa "upplevelsepresenter" (bl.a. Smartbox) av våra gäster så vi ska väl ta och pricka av dem också. Passar oss utmärkt! Glad

    Vill dock framhålla att jag kan tänka mig hur det känns och att jag inte vill underminera den känslan för er som har den. Jag kände så när brorsan gifte sig för 3 år sedan och jag var toastmadame; det tog över en vecka innan livet kändes något normalt igen och ännu längre innan tomhetskänslan gick över. Mina toastmadames känner ungefär samma sak... Det jag rent spontant kände var också att det ska bli väldigt kul att bara vara gäst på framtida bröllop (nära vänner som gifter sig nästa sommar t.ex.) Flört

  • Äldre 5 Aug 14:48
    #10
    Eleya skrev 2013-08-05 11:18:44 följande:

    Jag längtar galet till efter bröllopet!! Kommer inte sakna alla åsikter, allas knasiga tips och påhitt, alla tjuriga miner över att vara lägre prioriterad mm.

    Jag längtar tillbaka till simningen, träningen, broderierna, pysslet, min upplärning, resan, husköp, kattköp och min fria skalle!
    Om jag nu inte tänker på bröllopet 15 timmar om dygnet så ljuger jag..blir tokig av att det tar sådan plats. Visst är det en häftig dag, men GUUUUD vad familjerna har blåst upp det till en kollosal grej!! Vill bara sova i en vecka. =D


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*

    Haha, jag håller med dig Eleya, och fler som har skrivit samma sak. Jag tyckte att det var JÄTTESKÖNT när bröllopet var över och man kunde slappna av efter all planering och nervositet. Det kanske har lite att göra med hur man är som person också. Jag har aldrig drömt om ett stort fantastiskt bröllop och såg planeringen som ett roligt måste, men absolut inget jag saknar i efterhand :) Vad gjorde ni brudar innan ni började med bröllopsplaneringen? Något måste väl ha hållit er igång då också? Fortsätt med det efter bröllopet! Tungan ute


     


    Och som sagt, tackkort, födelsedagar och annat kan man alltid roa sig med om man saknar bröllopspysslet.

Svar på tråden Vad gör man nu då?