• Äldre 1 Aug 21:42
    2177 visningar
    4 svar
    4
    2177

    Tips för festen

    hej alla brudpar!

    nu behöver vi er experthjälp!
    Ju mer vi pratar med andra par desto mer inser vi att vi inte har något "lull-lull" innan eller under festen. Lekar tror jag vårt toastpar kommer att sköta bra men vad kan man göra mer?

    Någon berättade om att de skulle ha ett staffli med en ditmålad trädstamm där gästerna sen ska måla dit löven med sina tumavtryck. Vi har funderat på en tom tavla där folk kan få måla eller skriva vad dom vill men det känns lite som vi tar det i brist på annat. 

    Är säker på att ni har massa bra tips, vore jättesnällt om ni ville dela med er! Tyst

  • Svar på tråden Tips för festen
  • Alylly­ra
    Äldre 1 Aug 23:57
    #1

    Behöver ni ha "lull-lull" då? Tungan ute Kan inte gästerna roa sig själva?

    Vi ska ha ett fotobås med olika utklädningsgrejer (hattar, masker, näsor, mustascher etc.) som man kan ta bilder i. Så att vi får lite roliga minnen från kvällen :) Fast det blir bara efter middagen. Vet inte om det räknas som "lull-lull", men det är i alla fall mitt tips Solig  

  • Äldre 3 Aug 22:34
    #2

    Det handlar väl mer om att vi kanske vill göra en kul grej som vi kan ha kvar som minne. Tvivlar inte på att gästerna kan roa sig själva Flört

  • Äldre 3 Aug 22:34
    #3

    Fler förslag?

  • Äldre 4 Aug 08:53
    #4

    Om det är ett minne ni är ute efter så fokusera på en sak och genomför den bra.

    Som gäst på ett bröllop så uppskattar jag tid att gå runt och prata med alla släktingar och vänner jag inte sett på länge, att kunna få tid att prata med brudparet en stund osv.
    Att hatta runt och göra massa saker gör inte bröllopsfesten till en rolig upplevelse, utan det kan till och med upplevas som störande för mig.

    Varför ber ni inte någon ni känner som är duktig att rita något speciellt motiv som en linje-ritning (alltså sån där "fyll i fälten")
    Om hon kan rita upp den på flera små dukpannåer som ligger bredvid varandra i ett rutmönster så kan de gäster som vill få en del av tavlan (alltså en pannå) och måla. När man pusslar ihop delarna sen så framträder bilden.
    Se bara till att ha ett "facit" så att alla kan se vilken del dom målar. Numrera pannåerna på baksidan och markera upp och ner så man ser åt vilket håll bilden ska vara vänd. Och ha en bild på motivet (ihopsatt) bredvid med numrerade rutor.
    Om gästerna ska måla en tavla utan att ha någon förebild så kommer det troligtvis bli lite kludd här och där med massa tomma ytor emellan (om man inte har någon riktigt konstärlig och talangfull kompis som kan finnas och hjälpa gästerna. Man vill ju inte måla över någon annans sak liksom och då brukar det sluta med en bild i varje hörn, något på mitten om det får plats och sen lite småkludd här och där eller bara tomhet... 

Svar på tråden Tips för festen