• Flixon
    Äldre 31 Jul 21:35
    2648 visningar
    7 svar
    7
    2648

    Vår dag - 130713 Massa foton!

    Vårt bröllop blev mer av en -helg än en -dag. På fredagkvällen, efter en stressig dag för att få allt det sista i ordning och fixa lokalen hade vi en avslappnad grillkväll hemma med släkten, varav vissa hade åkt långt. En perfekt uppladdning och så himla mysigt, nästan bättre än själva bröllopsdagen ;)



     Sen var det förstås dags för dagen D. Vi åt hotellfrukost, jag gick ner på stan för att köpa huvudvärkstabletter Skäms pga grillfesten och min blivande åkte hem till lägenheten medan jag gjorde mig iordning på hotellrummet. Jag hade sällskap av mamma, lillasyster och blivandes syster/bästa vännen och sambon hade ett par kompisar där. De såg till att vi inte var allt för nervösa, fick i oss mat och höll oss glada och lugna :)
    Vi åkte ner till lobbyn och mötte grabbarna, då började jag gråta! :P Resten skickade vi iväg, och väntade in fotografen som promenerade med oss genom Lund till vigselplatsen


    Fotograf: David Neman

     Sedan väntade vi in fiolspelaren, som spelade Jämtlandsvisan. Henne hittade vi på torsdagen(!), vi hade gett upp hoppet om fiolen men ibland ska man ha flyt! Ingång på Universitetsplatsen i Lundagård:


     
    Två av mina småsyskon höll bukett resp ringar, ett ärofyllt uppdrag och båda var väldigt stolta :) Varken jag eller maken minns särskilt mycket av vad vigselförrättaren sa, men gifta blev vi i alla fall :D Mot slutet sjöng makens syster Inte vackrast i världen (Emil Jensen) och pappa kompade på gitarr. Då grät jag en skvätt igen, råkade hålla pappas blick lite för länge ;)


     Sen skålade vi alla i bubbel (klar fördel med att bo i studentstaden Lund - det är lagligt att dricka offentligt!) och kramades en väldigt massa innan vi skickade iväg gästerna med buss och vi fotades lite till:




    Framme vid festlokalen minglade vi runt samtidigt som det åts förrätt i form av plockmat. Under huvudrätten var det mängder av fina tal, maten var god och allt flöt på fint, toastmastrarna hade gjort roliga festhäften som verkligen var jättebra. Tårtan var fantastiskt god och det var inte mycket kvar trots att det fanns massor av den! 
     


     Brudvalsen hade vi inte ens tränat på(!) och låten bestämde maken på förmiddagen medan han gjorde sig iordning. Masters of planning här som ni hör ;) Dansen var det jag var mest nervös för på hela dagen, men det gick superbra ändå


     Allt som allt var det en underbar dag som inte kunde varit bättre! Inga missöden, perfekt väder, glada gäster, ja som sagt, helt underbart! 
  • Svar på tråden Vår dag - 130713 Massa foton!
  • Äldre 1 Aug 10:21
    #1

    Fantastiskt vackert! Grattis! Älskar verkligen den första svartvita bilden på er, vilken bild!

  • Lindij­oo
    Äldre 1 Aug 10:25
    #2

    Grattis! Va härligt, det ser ut som om ni hade en toppendag!Solig  Vilken snygg klänning!

  • amerik­a
    Äldre 1 Aug 10:34
    #3

    Åh så fina ni var och vilken underbar dag ni verkar ha haft!! Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Solig Glad

  • Äldre 1 Aug 11:39
    #4

    GRATTIS!!!!!!! Vad fina ni var!

    Jag älskar din bukett, och tårtan, gillar att de matchade varandra!
    Du var underbart fin i din klänning också :)

    ALL LYCKA TILL ER! 

  • CJ5
    Äldre 1 Aug 12:08
    #5

    Grattis! Underbar klänning!

  • Äldre 1 Aug 12:08
    #6

    Stort grattis!!! Vad fina bilder! :) :) Tack för att du delar med dig!

  • Flixon
    Äldre 2 Aug 17:39
    #7

    Tack alla! Solig

    Karamell - Ja hon som gjorde tårtan bad om bild på blommorna så det skulle bli rätt t.o.m.! :)

Svar på tråden Vår dag - 130713 Massa foton!