• Anonym

    Värde på dessa ringar? är det ett bra pris?


    Har sett så underbara ringar och funderar på om det är ett bra pris. skulle kosta ca 9000:- för dessa 2. det är 14k guld och den ena är 0.6c SI och g/h.


    den andra är 0,5c SI och G/h. Vad tror ni? Är det ett bra pris?

  • Svar på tråden Värde på dessa ringar? är det ett bra pris?
  • Anonym

    Alltså SI är ju inte det bästa och inte ens medel på klarhetskalan. Så länge du är medveten om det. Så ja, det blir två billiga ringar för mindre bra klarhet så att säga.

  • Tessa

    Är det 9000 för båda eller 9000 per styck?

    Jag är inte superduktig på ringar, men jag beställde min från Kodega - Enstensring i 950 palladium, 0,35ct, Färg G, Klarhet VS1. Jag betalade ca 13 000 för min ring.

    Tycker 9000 styck  för ringarna låter vettigt då vitguld är något billigare än palladium och du har större sten men sämre klarhet.

  • stormhelen

    Jag tycker det låter väldigt billigt. Men sen så är det ju inte så bra kvalite.


    Om du inte är kräsen vad gäller sådant och tycker om ringarna (det är ju det viktigaste) så kör på det du gillar och har råd med. =)

  • Anonym

    Gillar verkligen ringarna. Ska se om de kan göra dem med bättre diamanter.. Vill ju inte bli besviken!

  • stormhelen
    Anonym skrev 2013-07-30 22:01:40 följande:
    Gillar verkligen ringarna. Ska se om de kan göra dem med bättre diamanter.. Vill ju inte bli besviken!

    Det låter vettigt att kolla upp, och det tror jag inte borde vara några problem.


    Det viktigaste är att du är nöjd. Ringarna ska ju sitta där för resten av ditt liv. Så då är det ju viktigt att du trivs med dina ringar. =)

  • Anonym

    Ja. Och så får jag väl lägga undan lite extra till dem då... Hade inte alls tänkt mig så stor ringbudget. Men är verkligen "förälskad" i dem!

  • FruForsmark

    Tycker 9 tkr för båda ringarna med den storleken på diamanterna, tw/w i färg och si i klarhet låter lite för bra för att vara sant. Vad är det för slipning? Är det en "naturell" slipning så kan det förklara priset. Vad är det för leverantör? Kan du lita på att leverantören är tillräckligt kompetent (juvelerare och ej smyckeshandlare eller återförsäljare) eller ärlig när det gäller bedömningen av stenarna? För 9 tkr är mycket pengar om det skulle råka vara fel bedömt eller fake stenar. Kan du få certifikat? Du bör också vara uppmärksam på att 14k guld är inte så vanlig i Sverige då den innehåller drygt 58 % guld och resten övriga metaller vilket gör att den kan med lite otur få missfärgningar med tiden. Mitt inlägg är verkligen inte tänkt att skrämmas men det är lätt att bli lurad om man inte handlar av en etablerad juvelerare, återförsäljare eller kända märken. Se till att vara säker på dessa ringars äkthet innan du lägger ut betalar. 9 tkr är ändå 9 tkr. Lycka till!

  • Anonym

    Stor juvelerare i USA. Tänkte nog be att fp dem i 18 k guld. Vet inte med slipningen. De har fått goda betyg både på etsy och ebay.

  • Kalaspinglan

    Tycker också det känns väldigt billigt... har du försökt googla företagsnamnet och se vad du hittar? Ibland hittar man andra omdömen när man googlar jämfört med köp-och-säljsajterna.

  • Sanct

    Smycken från USA brukar vara väldigt billiga, har själv beställt på ebay flera gånger och sen fått det försäkrat här i Sverige och sett att det varit "äkta". Tänk på att tull KAN tillkomma och då blir det helt plötsligt inte så bra pris längre.

  • Anonym

    När jag sa 9000kr så hade jag räknat med tullavgift på dem.

  • Anonym

    Med vs diamanter skulle den kosta ca 14000. Är det bra pris?

Svar på tråden Värde på dessa ringar? är det ett bra pris?