• Mandal­a
    Äldre 30 Jul 16:29
    16582 visningar
    15 svar
    15
    16582

    Hur mycket snacks ska inhandlas till festen?

    Sitter och skriver inköpslista på snacks till bröllopsfesten. Men hur mycket ska köpas? Chips, nötter? Något mer? Hur mycket behövs till 56 gäster?


  • Svar på tråden Hur mycket snacks ska inhandlas till festen?
  • Äldre 30 Jul 17:31
    #1

    Jag önskar att jag visste hur mycket av t.ex. salta pinnar vi hade men det var inget jag och maken inhandlade.

  • Äldre 30 Jul 20:58
    #2

    Godis i någon form. Jag är varken särskilt förtjust i chips eller nötter men uppskattad om det finns någon chokladbit att tugga på. 

  • LARSp1­0
    Äldre 30 Jul 21:40
    #3

    Gelé hjärtan plus löständer godis är ju ett måste Glad Skrattandeplus ngn form av kringlor & chips!

  • LARSp1­0
    Äldre 30 Jul 21:46
    #4

    Forts hur mkt som behövs svårt..men ca 2 kg Gelé hjärtan vs 2 kg löständer.Chips 10 påsar.Kringlor o nötter ca 5 påsar.Plus ngra kilo fin choklad med papper på.

  • Mandal­a
    Äldre 30 Jul 23:13
    #5

    Tack, nu har jag köpt 3 kg chips i olika smaker, 2 kg jordnötter, 1 kg chilinötter. Det får bli en sväng till för smågodis också då. Vi har ett bord med 7 sorters minibitar av choklad typ tryffel, små mandelmasskakor, nån minimuffin ja o dyl. Så ett gottebord finns med det söta. Sen kommer det även finnas vickning i form av wraps, även två sorters glass då (som jag tillverkade på möhippan).


  • Flotte­n
    Äldre 31 Jul 00:24
    #6

    OMG! hade fest i helgen för 70 pers och det gick inte åt ens 2 påsar chips o 2 påsar ostbågar , inga nötter pga allergier bland gästerna.

  • Äldre 31 Jul 09:19
    #7

    Vi hade 2 pkt med salta pinnar, 3 påsar chips och sedan godis cirka 1 kg. Vi köpte bara lösgodis som är i papper, det är trevligare att äta så.
    Alla salta pinnar gick åt, men vi hade chips och godis kvar. Vi var 56 stycken.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Äldre 31 Jul 09:20
    #8

    Och jag håller med Flotten bäst att inte servera nötter eftersom folk kan vara allergiska!


    Framtiden är den du själv skapar
  • Mandal­a
    Äldre 31 Jul 09:34
    #9

    Vi har koll på det med allergier. Det är en som är känslig mot hasselnöt och valnöt men bara om hon äter det eller något med det som ingrediens. Annars är där ingen som är nötallergiker.


  • LARSp1­0
    Äldre 31 Jul 09:35
    #10

    Mandala det låter gott!56 personer är ju en del!Svårt att beräkna exakt hur mkt man ska köpa.Men det som blir över kan man ju alltid spara(chips och nötter håller ju länge)Eller  varför inte göra  godispåsar'' take home'' en trevlig invit till de som uppvaktade på erat bröllop.Gärna med ett rött hjärta på! ;)
    Lycka till med allt!

  • Äldre 31 Jul 09:36
    #11

    Ja då är det ju lugnt att servera nötter =) så länge ni vet att ingen reagerar på att det är nötter i lokalen.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Mandal­a
    Äldre 31 Jul 17:26
    #12

    Nä precis, vi har frågat extra just om det där med nötter i lokalen, så det ska vara ok. På det här gottebordet kommer det finnas små påsar som min mamma gjort som man kan lägga ner gobitar i. Det kommer hänga en vimpel med texten "love is sweet" (har ett par eng gäster). Jag är nu såååå nervös. Bara 3 dagar kvar!!!

  • sophie­bus
    Äldre 1 Aug 14:20
    #13

    ååå tack gode gud att jag såg att man faktiskt kan vara alergisk mot nötter (vilket en av våra gäster är) å jag som köpte 2kg jordnötter igår =S
    dom får inte följa med till lokalen i alla fall.
    =) 

  • Mandal­a
    Äldre 1 Aug 20:00
    #14

    Vad bra att du kom på det i tid!

  • Smulan­01
    Äldre 2 Aug 14:46
    #15

    Oj.. jadu.
    Det är ju bra att kolla upp vad vissa är allergiska mot! nötter och så.
    Annars så kör på med salta pinnar å nötter om inga är allergiska :)
    Lär nog behövas några kg till 56gäster! 

Svar på tråden Hur mycket snacks ska inhandlas till festen?