• Oskars­dotter
    Äldre 28 Jul 20:56
    2304 visningar
    6 svar
    6
    2304

    Egen "cermoni"??????

    Jag och min blivande ska gifta oss borgerligt med endast familjen och kommer sedan ha en egen cermoni innan festen i lokalen, där våran vän är "präst". Mest bara för symboliken att alla får se och vara med på en cermoni.


    Nu till min fråga.....vad ska våran "präst" säga? Jag är helt vilse på det här! HJÄÄÄÄÄLP!!!!! :P

  • Svar på tråden Egen "cermoni"??????
  • Oskars­dotter
    Äldre 29 Jul 11:14
    #1

    Puffar!

  • amerik­a
    Äldre 29 Jul 11:23
    #2

    Jag tipsar om en tråd här på BT där det oxå finns en länk till den gamla tråden. Kolla igenom de båda och du får många fina tips!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-122/m4318111.html

    Jag har skrivit ihop en egen cermoni, jag kan skicka den till dig om du vill om du inboxar din e-post.

  • Oskars­dotter
    Äldre 3 Aug 14:24
    #3

    Hej! Tavk för tipset, båda trådarna är till stor hjälp! :)


    Ja tack gärna, det får du göra! sandra_oskarsdotter@live.se


    Tusen tack!

  • amerik­a
    Äldre 7 Aug 22:03
    #4

    Jag har mejlat till dig men om du inte får det så är det min google drive som lever sitt eget liv... Säg till i så fall så skickar jag igen.

  • Oskars­dotter
    Äldre 10 Aug 18:08
    #5

    Tusen TACK Amerika! Det kom fram, var lite krångligt att öppna det, men jag fick ordning på det =) Det är ett jättefint cermonital (eller vad det heter :P ) Blir nog att jag snor delar av den :) Det krångliga är att vi ska ha vigseln på engelska då vi har gäster från Island, Polen, Brasilien, Norge och England. Så det är bara till att börja översätta :)

  • amerik­a
    Äldre 10 Aug 18:24
    #6

    Så bra att det ordnade sig till slut! Jag försökte spara ner det som ett vanligt word-dokument men det ville inte google.... Ibland är det enkla inte det enklaste....

    Lycka till med översättningarna!
     

Svar på tråden Egen "cermoni"??????