• Misty
    Äldre 22 Jul 16:55
    3200 visningar
    2 svar
    2
    3200

    Någon som har tips?Ångest fast medicin

    Jag är en kvinna som är snart 50 år och haft panikåmgest sen jag var 14 år och det tog mig tills jag var 32 år att söka hjälp efter mitt andra barn.Då fick jag en bra psykiater som skrev ut 50 mg zoloft + xanor.


    Blev som en ny människa helt underbar men fick öka dosen på zoloft till 150 mg som jag tar idag och jag äter massvis med tabletter men mår ändå dåligt från o till.


    Jag är förtidspensionär och har hundar o häst.3 barn men dom bor själva.


    Jag har i 18 år ätit 150 mg Zoloft och Xanor mellan 3-5 tabletter per dag 0,5 mg.men skulle behöva öka dom.


    Så varje morgon tar jag zoloft 150 mg,xanor 0,5 mg,30 mg sobril,25 mg atarax och panocod 2 st mot dirsk bråck.


    Sen kl 10 tar jag en sobril till för jag går upp kl 4 varje morgon men lägger mig kl 20.


    Kl 12 tar jag panocod och xanor 2 st.Kl 18 panocod igen + 2 st xanor + propavan 1 ½ tablett att sova på och 1 ml theralen.2 st atarax och sover bra då hela natten.



    Men fast jag tar så mycket tabletter känner jag ändå ångest o oro o rastlöshet.Jag har slutat röka efter 5 år då jag hosta för mycket så snusar nu istället tjej snus.


    TIPS PÅ NÅGON BRA TABLETT MED ZOLOFT O XANOR SOM KAN LINDRA DETTA ISTÄLLET FÖR SÅ MYCKET MEDICINER.


    Var på psyk akut och läkaren sa jag var den mest svåraste patient han haft obotlig med svår ångest.


    Han satte mig på massa mediciner.Som SOBRIL 60 MG PER DAG, XANOR 3 MG PER DAG,ZOLOFT 150 MG PER DAG,LERGIGAN 50 MG PER DAG,THERALEN VID BEHOV,ATARAX MAX 6 ST.PROPAVAN ATT SOVA PÅ.



    Men nu är det så att varje månad en vecka innan mens så mår jag mycket dåligt och det är värst så annars är det mildare.men kan ha PMS i 14 dagar då min mens strular nu vid 50 år.


    Jag orkar inte ta tag i saker o ting när jag har PMS.Bara vila o se på Tv m.m.



    Jag har haft olika läkare o alla saäger olika men nu har jag en allmän läkare soms kriver ut recept bara och vi har träffats en gång.Jag vill ej gå i terapi för jag har gått till psykolog,kurator m.m det hjälper mig ingenting blir bara saämre.


    Så någon som haft svår ångest o oro vad tar ni????Zoloft måste jag ha för jag har lågt serotinin i hjärrnan sa dom.



    Hoppas på tips



    tack i så fall

  • Svar på tråden Någon som har tips?Ångest fast medicin
  • annie s
    Äldre 22 Jul 19:36
    #1

    Tyvärr så har jag inget tips om någon medicin att ge, har själv haft ångest och drpressioner så jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt och svårt för dej.
    Sen fick jag veta att jag var glutenintollerant och att man kan bli deprimerad pga det. Nu ääter jag inte gluten längre och är heller inte deprimerad. Kost spelar faktiskt ganska stor roll hur man mår.

    Min tanke är om läkarna har gjort en ordentlig utredning på dej?

    Du skriver att läkaren sa att du var den svåraste patient han haft och sen skrev han ut en massa mediciner.
    Sen då? Vet du varför du mår dåligt?
    Symptomen behandlas av medicinerna men om man inte försöker göra något åt orsaken så försvinner inte symptomen. Be läkarna om hjälp, det är deras jobb.

    Hoppas det löser sig för dig och styrke kramar till dej

  • Anonym (lider också)
    Äldre 23 Jul 10:50
    #2

    Lider också av panikångest, men jag går inte på någon medicin, då mitt inte är konstant, utan går i vågor, speciellt efter ägglossningen och fram till mensen. PMS deluxe kan man kalla det och en bekant som jobbar inom vården sa att jag bör utreda om jag har PMSD eller PMDD, som då är mer eller mindre PMS deluxe, alltså en rejält svårare version av pms. Kan nästan inte hantera vardagen, kan inte sova pga ångesten, minsta lilla grej blir enorm, deppig, ledsen, känslig, ja ALLT! 
    Jag har inte alltid haft pms, utan den har kommit det senaste halvåret, men jag har gått in i väggen nu för andra gången pga inre stress. Så ibland kan jag må jättebra i flera år o sen kommer det en sån här veva igen när hela världen rasar utan anledning Gråter

     Kolla den här sidan, den förklarade mycket för mig. Nu ska jag bara ta mig samman och få hjälp med det här fö så här orkar man inte må varenda månad Gråter

Svar på tråden Någon som har tips?Ångest fast medicin