Hur få med allt som sägs i kyrkan på inspelningen?
Filma är ju inga konstigheter men att fånga upp allt vad prästen och vi säger kan va svårare. Har hört flera som har filmer där man knappt hör vad som sägs. Hur gör ni andra? Någon med bra tips?
Filma är ju inga konstigheter men att fånga upp allt vad prästen och vi säger kan va svårare. Har hört flera som har filmer där man knappt hör vad som sägs. Hur gör ni andra? Någon med bra tips?
Min svägerska fick det på band av prästen! De spelar ju in gudtjänster för att kunna lämna till ålderdomshem så de kan sitta och lyssna på sina rum
Men vi har ju ingen mick på oss bara prästen
Ni kanske kan placera rätt sorts mick där ni ska stå? Eller ha en på er som fångar mer än en persons tal?
De hade inte dem heller men inspelning fick de!
Dom hade tydligen bara 2 stora mickar ocv jag har inte direkt någon lust att hålla i någon mick
Det är ett bra förslag att be att få det som ljudinspelning!
Det är ju inte så mycket ni ska säga. Ni ska säga ja och sedan upprepa löftena (om ni inte säger dem på egen hand?). Det är allt.
Om man inte hör precis varenda stavelse klockrent vad ni säger under löftena så hör man ju ändå vad ni säger eftersom prästen säger det först, man liksom lurar örat. Och prästen brukar ju ha en liten mygga så att alla kan höra. Om någon annan ska läsa något (bibelvers t ex) eller sjunga, så kommer de oxå använda mick. Prästens mick tar upp en del av ert tal oxå eftersom ni står så nära.
Men dom spelar inte in ljudet så vi får fixa det själva..
Tror att det är mycket ovanligt att kyrkor spelar in gudstjänster, jag har aldrig varit med om det.
Ok. Så frågan kvarstår fortfarande hur vi ska kunna fånga upp allt som sägs och Allt ljud. Fy vad detta är jobbigt. Känner verkligen att detta är nått bland det viktigaste på hela dagen. Inget får gå fel så vi står där efter bröllopet utan film och ljud.