• Csve

    Rolig första dans?

    vi är inga valsmänniskor, känner att tryckare är helt fel.Vi vill därför dansa nåt helt annat..Därför undrar jag om ni har tänkt samma eller kanske rent av dansade något annat som första dans?Vill inte ha någon ihopmixad variant, utan "rena" danser såsom t.ex bugg, jive, charlestone mm..Vad dansade ni?Eller har du något bra förslag?          

  • Svar på tråden Rolig första dans?
  • Helenis

    Jag hade helst dansat salsa, men min blivande kan inte det. Hade jag gift mig med min förra hade det nog blivit en salsa.. nu blir det nog vals med lite annat överraskningsdans..

  • Csve

    Charleston är skitfränt! finns dessvärre ingen som lär ut sånt här omkring =(får lära oss via youtube isf.Salsa är härligt! (aldrig provat iof.) du får lära din m2b!   

  • MerlonaZ

    Nu har vi visserligen inte något bröllop inplanerat inom överskådlig framtid, men sambon och jag har pratat om boogie woogie som första dans! Blir kurs till hösten :)

  • filibustern

    jag skulle jättegärna vilja köra en brudbugg :P men då gäller det för karln min att gå kurs (jag har gått redan). och han kanske inte vill dansa alls :P

  • Csve

    Jag gick buggkurs för herrans många år sedan, jag vet på ett ungefär hur man gör, men om vi väljer bugg måste vi båda gå kurs ändå. =)

Svar på tråden Rolig första dans?