Håller med Marione: titta på blocket! Det gjorde jag!
Gifte mig för exakt en vecka sedan, vi hade festen i partytält med ett utrymme på 144 kvm (två st 6x12 meters tält ,ed rejäl duk och bottenram, stod stadigt som bara den) som jag hittade hos en privat uthyrare på blocket. Det blev ju dock dubbla hyror då vi hyrde hembygdsgården i mina underbara hemtrakter på landet utanför Linköping för att ha tillgång till marken samt toaletter och bra kök (hyran var visserligen inte mer än 800 kr/dygn och då fanns det dessutom övernattningsmöjligheter för de som ville av gästerna), men mina svärföräldrar stod för hyran av partytältet som gick på 10 000 kr - och då med allt inkluderat! Bord, stolar, dukar, bordsdekorationer (ljusstakar, vaser m.m.), lampor och ljusslingor i tältet, tygdekorationer till taket och väggarna, porslin och glas.. ja, allt som behövdes! Vi hyrde dessutom stolsöverdrag med blå rosetter av uthyraren. Dessutom körde hon ut allt, satte med vår hjälp upp det och dekorerade det och likaså när det var dags att ta ner tältet.
Kan verkligen rekommendera att ha festen i ett partytält om man har möjlighet - det var helt fantastiskt! Bifogar lite bilder från kvällen innan (inte helt färdigdekorerat dock). Gott om plats var det också, vi byggde ett dansgolv samt hade ett mindre tält i anslutning till partytältet där vi hade en scen samt även en barhörna vid sidan av scenen. Vi var ca 90 personer på festen.

Nu kanske inte just denna uthyrare är aktuell i o m att hon utgår från Norrköping men kontentan av det hela: kolla runt ordentligt på blocket!
Kan även tillägga att uthyraren ifråga först hade tält på 5x8 meter att hyra ut (hon han köpa in bättre tält under våren), sådana som finns på Jysk och hon hade själv haft sitt bröllop i sådana utan att det hade varit några problem så det är att rekommendera om man inte vill hyra eller köpa jättedyrt.