• hello14

Jenny Packham

Hej!Jag har varit ifrån tråden många månader nu men är tillbaka i full fart!Har varit ute och mellan vart vi ska ha vårat bröllop (vilket land), vilka vi ska bjuda (bara familj eller med vänner), billigt eller alltNu har vi kommit en bra bit på väg för att vara oss, vi har bestämt att bjuda alla! Alltså alla våra vänner och alla i våran familj från Sverige och Irland. Vi har hittat våran ideal ställe utanför Göterborg och det har läget precis som vi vill ha det för oss och för våra närmsta.Köpte en klänning från nätet som jag ångrade men har hittat två klänningar som jag känner SÅÅÅ STAARKT för men det verkar vara väldigt svårt att få tag i Sverige. Undrar om någon vet om det säljs Jenny Packhams klänningar i detta land och speciellt EDEN eller DAMASK, de två är jag verkligen intresserade av! !!!   Jag vet att det inte finns en försäljare med henne i Sverige men det kanske finns någon annan liten butik som har hennes klänningar som inte finns med på deras hemsida. Kan ju alltid hoppasAlla små tips är hjärtligt välkomna eftersom jag inte kommer ge mig innan jag har en Jenny Packham klänningKram   

• Svar på tråden Jenny Packham
  • annaj

Hur har det gått? Hittade du någon brudklänning av Packham? Letar också efter just en Eden. Måste måste bara måste ha en Glad

• hello14

Hej! Efter mycket sökande så tillslut var det bara att söka sig utomlans, mailade till några och jag fick den bästa responsen från en tjej i Danmark som hade Eden. Jämförde med de andra och för att inte behöva åka för långt bort med ändå få en liten semester så åkte jag och min sambo till Köpenhamn i 4 dagar. Hade bokat in 2 provningar så jag verkligen fick tid att tänka och känna mig för.Maria som har butiken var helt underbar och när jag provade första klänningen som är lite gråskalig och guld i broderiet var jag allt skakig och inte alls så helt betagen som jag hade hoppats på men när jag väl fick på  Ivory sa både Maria och min sambo att hela mitt ansikte lös upp.Den var helt perfekt Skön att ha på och även att sitta i, figuren blev snyggare , tunn i tyget, skön helt enkelt runt om. Har bara provat en klänning förut men har sett många andra och alla ser så tjocka och obekväma ut och sitter inte snyggt i urringningen. Den här är helt i sin egen klass och vill man inte vara som alla andra så kan jag varmt rekommendera att titta på Marias hemsida Vintage Bride och kontakta henne. Jag hade bestämt mig direkt men eftersom jag hade bokat en provning till och glänsa så gjorde jag ju det! Min sambo tog en massa kort som jag kan titta på och var i tid för det tar minst 4månader att få den.Ska tillbaka i Januari någon gång för att passa in den i längden med de rätta skorna och få ta med den hem!!!!   Vi hade 4 underbara dagar i Köpenhamn utan barnen och äntligen den rätta klänningen beställd!!Lycka till! 

• annaj

Åhh så avundsjuk jag blir!! Du ska inte sälja den efteråt? ;) Jag kontaktade faktiskt henne häromdagen i hopp om att dom skulle ha en sample sale snart men ack nej. 
    Får nog bli en tripp till Köpenhamn! 

• hello14

Jo jag kanske säljer min klänning sen, mycket pengar att ha liggande i garderoben. Samtidigt kommer jag nog aldrig köpa en sådan dyr märkesklänning i mitt liv igen....Kan rekommendera sidan buymyweddingdress.co.uk  om du letar efter lite billigare andrahandsklänningar. Kollat mycket själv men var rädd att inte hitta en i tid. Jag provade både size 12 och 10 och i svensk storlek är jag 38 el. 40. Båda passade men 10 satt bättre, kan gå ner men inte upp!

• annaj

Jo jag kollade där och har även lagt ut annonser om att jag letar lite här och där. Men jag är ganska lång och smal så det är svårt att hitta någon i rätt längd och storlek :(

Svar på tråden Jenny Packham