• Anonym (ensam i världe­n)
    Äldre 13 Jul 22:06
    1733 visningar
    1 svar
    1
    1733

    Saknar en bästa vän

    Jag känner mig så fruktansvärt ensam. Jag har alltid varit väldigt blyg och därför haft svårt att få vänner. De vänner jag har nu hänger med från skoltiden, två stycken. Den ena bor i andra änden av Sverige, så vi pratar inte lika mycket längre. Den andra bor några kvarter bort och har aldrig tid med mig. 

     Jag vill ha någon som jag kan springa över till en tisdag kväll och bara prata. Utan att man stör, liksom. Just nu duger det i och för sig med nån som kan tänka sig att prata med mig överhuvudtaget. Jag har ingen  som jag kan prata med när jag har olika typer av problem. Jo, mamma och min sambo. Jättefina människor men ibland skulle jag vilja ha en nära kompis att prata med. 

    Jag kanske helt enkelt har tittat för mycket på Vänner? Jag vet inte. Jag vet inte vad jag vill med den här tråden heller. Jag behöver mest bara skriva av mig tror jag. Tack för att du läste. 

  • Svar på tråden Saknar en bästa vän
  • Äldre 13 Jul 22:45
    #1

    Jag var alltid en "extra kompis" som yngre. Men nu på äldre dar har jag ändrat mycket på mig själv. Jag har idag vänner som jag kan träffa då och då, men även dem som "bara" finns där över nätet eller telefon.

    Mitt tips är att fundera ut HUR du kan träffa människor som söker vänskap. Man kan träffa människor men alla "söker" inte vänner och då är det ingen idé. Jag har flyttat runt och studerat på olika platser i Sverige. Därför har jag lite erfarenhet i detta.

    Jag har även kommit i kontakt med nya människor via nätet. Blivit precenterad/medbjuden till dennes vänner. Den första personen (kille) har jag kontakt med men hans tjejkompis och jag blev som systrar.

    Man ska inte planera i förväg. Sök inte för mycket. Träffa människor, ha roligt och låt det bara helt plötsligt ske. Jag sökte vänner förr och det blev inget. Nu är jag mer avslappnad. Via den första killen har jag träffat en massa ur hans umgängeskrets och är tack vare den tjejen han precenterade mig för snart gift med hennes sambos kompis.

    Men jag har även varit den som suttit hemma och deppat, känns mig osynlig. ge dig ut och lev livet!


Svar på tråden Saknar en bästa vän