• Malin85

Festlokal runtom göteborg

Hej!

Jag skulle behöva lite tips på fina festlokaler till vårt bröllop nästa sommar. Vi vill hitta en lokal som kan hushålla för ca 60 gäster och att vi kan ordna med vår egen mat och dryck. Det får gärna ligga nära vattnet men inget krav.

• Svar på tråden Festlokal runtom göteborg
  • Magnlina

Hej!

Jag har varit på ett par bröllop Hönö, Betelkyrkan har en väldigt fin lokal där!
    Passar bra för ca 60 gäster, tror t.o.m man får in ca 100 gäster.

Det finns ett bra kök där och man får låna en mindre ljudanläggning har jag för mig!

• Malin85

Va inne och kollade på den nu och det såg fint ut men då läste jag att de förespråkar en alkoholfri miljö och att sprit och vin inte får serveras...serverades det alkohol på de bröllop du varit på där?

• ThereseV

Vi hade festen på Överås, det kan kanske vara lite på gränsen till för litet om man tänkt sig sittandes middag. 

• Cakes

Hej,

Vi hade vår bröllopsfest på La Cuvée för två veckor sen. Bra lokal, och man får ta med sig vad man vill :) Tyvärr inte nära vattnet, men ändå... ;) Vi var 102 gäster.

Skickar en bild från vårt bröllop så du får en tanke om hur det ser ut... 

• Magnlina

hej!

Nej det stämmer nog att de bröllopen faktiskt var alkoholfia!

Hoppas ni hittar något annat!

• Zarah

Här kommer de lokaler jag kollade upp. De flesta ligger på Hisingen. Det är en blandning både vad avser catering/restaurang, lokalstorlek och lokalhyra. Vi2 56-60 pers, ingen lokalhyra Torslanda Golfklubb 2 matsalar m 40 pers i vardera. Öppet mellan men ingen sikt mellan. Ca 500-700/kuvert Arken 1000:-/person Nils cafe, Sillvik Björlanda segelsällkaps klubbstuga Wartagården Aschebergska eken River Trädgårdsföreningen Hjuviks båtklubb Villa del reine Stora holms säteri Albatross golfklubb St Jörgens Aftonstjärnan Lundby hembygdsgård Stallet Zenitgården Backa folkets hus Björlanda-torslanda hembyggdsgård Vingen Ordenshusen johanneberg

• Helenis

Jag har precis letat runt efter lokaler och konstaterat att det inte är lätt om man vill ta med egen alkohol. vi har bokat Gräfsnäsgården i Slottsskogen, men den rymmer max 50. Både Överås och La Cuvé är ställen jag varit i kontakt med. Medicinarvillan är ju fint, men ganska dyr att hyra (10000) Tandläkarstudenternas kårhus Munhålan var jag också inne på, men fick ingen kontakt antagligen pga sommarlov.

Men om ni vill vara vid havet så finns det ett ställe i Hovås som kanske kan vara aktuellt, Skepparegården. Verkar som man får ha med alkohol, men du kanske måste catera från hon som har hemsidan, men det går ju att kolla, möjligt att man får hyra separat också. Enligt hemsidan ryms där i alla fall 75 sittande. http://www.lisettekock.se/
    Följ gärna upp tråden igen om hur det gick, är nyfiken på vad de säger och vad det kostar.

• Zarah

Provar igen. Hoppas radbryten kommer med denna gång. Vi2 56-60 pers, ingen lokalhyra Torslanda Golfklubb 2 matsalar m 40 pers i vardera. Öppet mellan men ingen sikt mellan. Ca 500-700/kuvert Arken 1000:-/person Nils cafe, Sillvik Björlanda segelsällkaps klubbstuga Wartagården Aschebergska eken River Trädgårdsföreningen Hjuviks båtklubb Villa del reine Stora holms säteri Albatross golfklubb St Jörgens Aftonstjärnan Lundby hembygdsgård Stallet Zenitgården Backa folkets hus Ordenshusen johanneberg

• Helenis
    Helenis skrev 2013-07-11 03:40:38 följande:
    Men om ni vill vara vid havet så finns det ett ställe i Hovås som kanske kan vara aktuellt, Skepparegården. Verkar som man får ha med alkohol, men du kanske måste catera från hon som har hemsidan, men det går ju att kolla, möjligt att man får hyra separat också. Enligt hemsidan ryms där i alla fall 75 sittande. www.lisettekock.se/
    Följ gärna upp tråden igen om hur det gick, är nyfiken på vad de säger och vad det kostar.
    Såg på en annan sida att dt stod att man inte fick ta med, men om det inte måste vara havet så kolla Mölndals Roddklubb. De har en klubblokal med utsikt över Rådasjön. Tror den kostade 6000 att hyra, jag valde bort den pga att det skulle vara tyst kl 1.
  • Helenis
    Malin85 skrev 2013-07-12 13:38:31 följande:
    Tack för alla tips. Blir ev Våghals i Kungälv, verkar fint:)
    Haha.. där var jag i förgår. Körde runt huset för vi trodde minigolfbanan skulle ligga där vid camingen. Vad kul att man kan hyra hela stället med rum och allt. Hur tänker ni i så fall göra med boendet, bjuder ni gästerna på det?

När vi väl hittade golfbanan hittade jag en annan jättefräck lokal som egentligen är vad jag letade efter från början, men har ju hittat lokal och tror den är på gränsen till för liten för oss då jag räknade till 40 stolar på en bild med bröllopsdukning. Men för andra är det ett tips kvarnstallet.se Ett gammalt stall precis som det låter. Kvarnen hyrs tyvärr inte ut för fester men om man caterade i lokalen kunde man vigas i den. De hade också uteterass på båda sidor huset. Men skulle gissa att de har rättigheter. Jag gillar även kvarnenihyssna.se De har en gammal vagnlada för den som vill ha större vintagebröllop och en jättefräck lokal under kvarnen för det mindre sällskapet.
  • mariamaria

Gräfsnäsgården, Kustens hus, Sjölyckan, och Överås! Tycker det verkar finnas många ställen som är för 60pers där man får ordna själv:)

• Helenis

Gräfsnäsgården har maxantal 50 personer för brandsäkerheten. Kolmaden likaså och tror även Stallet har någon liknande siffra.

Svar på tråden Festlokal runtom göteborg