• Sessan6

    Hjälpa mig!

    Nu ska vi ju träffa prästen på söndag.Ska Brudtärna och bestman vara med då?Prästen sa att han tyckte det.Snälla hjälp mig        

  • Svar på tråden Hjälpa mig!
  • Marjasinus

    Prästen är ju ändå den som ansvarar för hur vigseln är och om hen tycker det är en bra idé så är det väl bara att göra så. Vad tror du ett forum kan hjälpa dig med där?

  • Sessan6

    MIn brudtärna tycker inte det är viktigt. Hon tycker att jag ska komma ihåg allt och berätta visa allt som sa på mötet.  

  • Sessan6

    Sen vill jag även ha andras åsiker om hur det gjorde.Det var kanske fel av mig? 

  • FrökenCitron
    Sessan6 skrev 2013-07-10 21:30:08 följande:
    Sen vill jag även ha andras åsiker om hur det gjorde.Det var kanske fel av mig? 
    Nä det är inte fel av dig! 
    Jag skulle också fundera om prästen sa att det var en bra idé.

    Jag trodde att samtalet med prästen handlade främst om äktenskapet.
    Sedan talas det nog också om upplägget under vigseln.

    När jag var tärna så var jag inte med på något samtal med prästen innan iaf.

    Vi gifter oss den 31 aug, när gifter ni er?

     
  • Chicita

    Prästen kanske vill att ni provgår och gör en "testvigsel". Vissa får göra det, då testar man hur man ska gå in, när det är rätt tid för tärnan att ta buketten osv osv. Och då är det ju bra om dom är med.

    Jag var med när min kompis gifte sig och jag var tärna. Men det hade jag inte behövt, dom pratade bara om vilka psalmer dom skulle ha liksom.

    När vi skulle gifta oss var det i princip samma sak. Men jag har som sagt hört om andra som har mycket mer ingående genomgångar och då kan det som sagt vara bra om tärnor och marskalker är med.
    Dom kan ju också ge sin bild av er som par om prästen vill höra det. Det är ju alltid svårt att beskriva sig själv Glad 

Svar på tråden Hjälpa mig!