• skrollan5

Hjälp. bröllops pogram

Hej kan nån hjälpa mig lite vad man ska ha i ett bröllops program och hur det ska stå m.m helt förvirrad

• Svar på tråden Hjälp. bröllops pogram
  • skrollan5

vad är vigsselpogram?fest häfte  

• anicay

vigselprogram kan man ha under vigseln som med lite hur den är uppbyggd, vilka psalmer som kommer ect. Festprogram kan man ha under festen för alla gäster, i där kan man ha meny, gästpresentation och lite annat smått och gott. Här har jag lagt upp både vårt vigselprogram och festhäft, vårt vigselprogram är dock inte likt något annat...
    http://anicay.blogg.se/2013/june/brollopsberattelse-kap2-vigselprogram-och-festhafte.html 

• skrollan5

tack :) här helt vilsen i sånt här

• kinchy
    anicay skrev 2013-07-09 21:45:45 följande:
    vigselprogram kan man ha under vigseln som med lite hur den är uppbyggd, vilka psalmer som kommer ect. Festprogram kan man ha under festen för alla gäster, i där kan man ha meny, gästpresentation och lite annat smått och gott. Här har jag lagt upp både vårt vigselprogram och festhäft, vårt vigselprogram är dock inte likt något annat...
    anicay.blogg.se/2013/june/brollopsberattelse-... 
    Sa himla kul och snyggt! Mycket roligare an kurisv text pa cremefargat papper som manga anvander (ocksa kan jag tanka mig for att man kanske inte lagger ner sa mkt tid pa de grejerna)
  • anicay

Kul att du gillade det men ja det tar tid men det gör ofta den om man vill ha en personlig touch på det hela så jag tycker lätt det är värt det! (Hoppas min man tycker lika det var han som satt och pillade med det i timmar!:p)

• pnufs
    Vad fint det var! Kul att ni gifte er i Jönköping, det ska vi göra nästa år :) Du kanske har några bra tips på frisör och smink till exempel? :)
  • pnufs
    pnufs skrev 2013-07-10 15:54:06 följande:
    Vad fint det var! Kul att ni gifte er i Jönköping, det ska vi göra nästa år :) Du kanske har några bra tips på frisör och smink till exempel? :)
    Haha, såg nu att du redan tipsat mig i en annan tråd :)
  • Chicita
    skrollan5 skrev 2013-07-09 22:07:35 följande:
    tack :) här helt vilsen i sånt här
    Ta det lugnt bara... du behöver inte ha varken vigselprogram eller festprogram om du inte känner för det Glad
    Det här är en sak som brukar kunna stressa många som inte visste om att det existerade innan dom hamnade här på BT.

Vi hade inga program i kyrkan. Själv bläddrar jag hellre i psalmboken för att hitta texten till psalmerna. Och vigselordningen är ju i princip samma sak från bröllop till bröllop så det hänger de flesta med i också.
    Enda anledningen jag kan känna egentligen till att ha program i kyrkan är för att man vill presentera den eller de som sjunger och spelar om man har några egna sånger.
    Och kanske för att skriva ett tack till präst, kantor, tärnor och marskalker...

Vi skrev våra tack (ja inte till präst och kantor då) i festprogrammen.
    Och enda anledningen att vi hade sådana var för att vi ville ha ett ställe att presentera menyn på men utan att ha typ riktiga menyer liggandes på borden (det var ju inte valfritt vad dom fick äta som på en restaurang, så då kändes det onödigt).

Men man klarar sig utan båda sakerna som sagt.
    Så fort som något blir ett bekymmer, stressigt eller jobbigt så hoppa över det (om det är något som är valfritt... man kan ju inte hoppa över delar i vigselcermonin exempelvis Flört )
  • airamo
    Wow! Snyggt!
  • boda
    Jag säger bara WOW. Jag vill också göra nåt speciellt, men nu flög ribban upp några snäpp! :) Helt fantastiskt häfte, och roligt!! Fick ni nån feedback från gästerna?
Svar på tråden Hjälp. bröllops pogram