• Katjaknas

    Guldonline?

    Hej!Vi har hittat de Schalins ringar som vi vill ha i en fysisk butik men när vi googlade på ringarna så hittade vi en nätbutik som heter Guldonline som sålde ringarna för avsevärt mycket lägre pris så att vi blev lite skeptiska till om det verkligen kan stämma...Någon som har erfarenhet av Guldonline och om dom är seriösa och om man hinner få ringarna i tid osv?//Katja    

  • Svar på tråden Guldonline?
  • Katjaknas

    Ingen som har någon erfarenhet av att köpa ringar på nätet?

  • Marione

    Jag har köpt min ring över nätet men inte från denna sida. Jag valde att köpa min från diamondstore.co.uk. Jag är supernöjd både med kontakten innan och hur den ser ut samt känslan av kvalitet. Det är ju alltid lite av ett lotteri att köpa över nätet vad man än köper (tex storleksmässigt) så se till att det är en sida där du kan returnera om det blir något fel.   

  • Katjaknas

    Okey, tack!


    Ja, det är ju verkligen ett lotteri och man brukar ju säga att verkar det alldeles för bra för att vara sant så är det antagligen inte sant...


    Hur mycket skilde sig priset för er då? För det är det jag reagerar mest över, ringen kostade cirka 4500 kr i butik men 1500 kr på den här hemsidan, kan det vara möjligt?

    //Katja

  • Marione

    UK och USA är vanligen billigare än vad det är i Sverige. Nu vet jag ingenting om Schalins ringar över huvud taget och om de är vanliga i utlandet eller om det är ett inhemskt märke, men min ring hade nog varit 2-3000 kr dyrare i Sverige vad jag har kunnat se. en av anledningarna till att jag valde att beställa från utlandet var för att jag ville ha en stor färgad sten istället för diamant vilket visade sig vara svårt att hitta i butik i Sverige.  

  • Katjaknas

    Okey, tack!


    Jätte gulligt att du berättar, då ska jag fundera lite på hur vi ska göra...

  • Marione

    Tänk även på att om du beställer från en sida utifrån EU kan du åka på moms och tull. Om du istället beställer från en sida inom EU så får dem inte lägga på tull och momsen betalas redan på plats så att säga och är inbakat i priset. Därför valde jag en UK-sida framför en från USA. Jag är sjukt nöjd med min ring, och de hade massor av ringar även om man inte ville lägga en förmögenhet.  

  • Alyllyra
    Flyingsolo skrev 2013-09-06 14:19:32 följande:
    Jag köpt mina ringar från www.guldklippet.se.
    Då jag super nöjd med mina ringar =)
    Tack, du har sagt det i några trådar nu... Det börjar nästan likna reklam måste jag säga. Får vi se ringarna?
Svar på tråden Guldonline?