• tjejn
    Äldre 8 Jul 17:55
    3913 visningar
    3 svar
    3
    3913

    Gelénaglar och fransförlängning, när?

    Nån som gjort förstärkning av sina naglar med gelé och fransk manikyr och även ögonfransförlängning innan sitt bröllop? Jag vill göra båda, men funderar lite på tidsmässigt när man bör göra det.Skulle vilja "ha det gjort" redan en vecka innan vigseln, men frågan är om det är dumt, att resultatet redan börjat bli dåligt efter en vecka?När ska ni / har ni andra fixat sånt? :)    

  • Svar på tråden Gelénaglar och fransförlängning, när?
  • CoG
    Äldre 8 Jul 18:37
    #1

    Jag kommer att bygga nagelförstärning nu ca 2½ vecka innan bröllopet.
    Dom går nämligen på semester så det är sista veckan som dom har öppet innan jag gifter mig.
    (Om det inte varit för att min naglar blivit väldigt sköra och bara skivar sig nu sen jag fick barn så hade jag klarat mig utan....)
    Dom sa till mig att det sklle hålla iaf 4 veckor.
    Men då blir det ingen fransk manikyr för jag målar dom hemma.

  • Äldre 10 Jul 14:37
    #2

    Jag som driver en egen salong brukar alltid rekommenderar alla blivande brudar att göra både naglar och fransar i början på bröllopsveckan, ca 3-4 dagar innan. Då sitter det som snyggast på den stora dagen och man har hunnit vänja sig vid sina naglar/fransar om man inte är van vid att ha det. lycka till!

  • VI2013­0831
    Äldre 10 Jul 20:37
    #3

    Har gelenaglar och efter 2 veckor har jag en rejäl utväxt, inte snyggt! Gifter du dig en lördag hade jag rekommenderat början/mitten av samma vecka med naglarna...


Svar på tråden Gelénaglar och fransförlängning, när?