• Mysan80

    Förlovning utomlands - hur fraktar vi ringarna?

    Ja precis som frågan lyder. Vi tänker förlova oss utomlands men hur fraktar vi ringarna? Är det någon annan som har förlovat sig utomlands och hur har ni gjort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-05 16:30
    Vi vill ju inte att de ska försvinna på vägen...

  • Svar på tråden Förlovning utomlands - hur fraktar vi ringarna?
  • ellie01

    Jag kanske missuppfattar vad du menar med förlovning, men ni har väl ringarna på er? för mig är förlovning när man friar? 

  • Mysan80

    Nej vi har inte ringarna på oss eftersom vi inte har förlovat oss än. Vi har tänkt göra det utomlands. Vi har planerat och  utsett ringarna tillsammans men min sambo ska fria någon dag när vi är utomlands, han ska bestämma tid och plats

  • lost in wedding world

    Ta med dom i handbagaget är tipset. Lycka till

  • Kala

    Jag skulle ta ringarna i handväskan under resan. Jag skulle aldrig våga lägga dem i en incheckad väska eller ens i ett handbagage som man lägger i hatthyllan. Handväskan har du ju med dig jämt på resan och ställer inte ifrån dig på samma sätt som ett handbagage.

  • Mysan80
    Kala skrev 2013-07-08 11:15:27 följande:
    Jag skulle ta ringarna i handväskan under resan. Jag skulle aldrig våga lägga dem i en incheckad väska eller ens i ett handbagage som man lägger i hatthyllan. Handväskan har du ju med dig jämt på resan och ställer inte ifrån dig på samma sätt som ett handbagage.
    Det får bli handväskan, det känns mest tryggt  Glad
  • Pippilångstump

    Min blivande, han flög tvärs över europa med min förlovningsring i ett par veckor. Ett tag hade han den i sin kabinväska men när han insåg att han lämnade kabinväskan på jobbet när han är på möta/lunch så insåg han att det inte gick. Så han la den i minifickan på jeansen och flög runt så ett tag. Tills en dag då jeansen behövdes tvättas och ha la den i mitt smyckeskrin hemma hos mig. "Du använder ju ändå inte smycken" (hmm, inte sant, men jag byter inte ofta).

    Han körde utan box alltså, men är det en liten box så kan väl mannen ha ringerna i sin ficka. 

Svar på tråden Förlovning utomlands - hur fraktar vi ringarna?