• Anonym (Drink­)
    Äldre 3 Jul 14:31
    4166 visningar
    6 svar
    6
    4166

    Vilka drinkar kan man göra av detta groggvirke??

    Totalt nollad när det kommer till drinkar då jag själv håller mig till vin.


    Vi har två som ska vara bartender, men måste bestämma ut drinkarna ganska snart.


    Det här är vad vi har i groggvirke och helst skulle vi inte vilja köpa så mycket mer. Kanske mer virke, men gärna inte mer alkohol då vi har 15 (!!) liter starksprit som helst ska göras slut på


    - 8 liter apelsinjuice


    - 48 50 cl redbull


    - 2 stora flaskor limeessens


    - 2 stora flaskor grenadine


    - 8 liter sprite


    - 4 liter fanta


    Redbull och vodka är självklar. Men vad kan man göra utav detta mer? :)

  • Svar på tråden Vilka drinkar kan man göra av detta groggvirke??
  • mirret­h
    Äldre 3 Jul 14:34
    #1

    Kanske dåligt svar men vi har ingen speciell i baren så vi kommer köpa färdiga drinkar på burk istället och bespara oss kladdet.

  • Anonym (Drink­)
    Äldre 3 Jul 14:42
    #2
    mirreth skrev 2013-07-03 14:34:09 följande:
    Kanske dåligt svar men vi har ingen speciell i baren så vi kommer köpa färdiga drinkar på burk istället och bespara oss kladdet.

    ok :)


    Men vi har ju som sagt redan bartenders + groggvirke, så därför är det inte frågan om HUR vi ska göra.


    Frågan är VAD vi ska göra :)

  • Äldre 3 Jul 14:54
    #3

    Vilka sorter starksprit är det förutom vodka? Gin? Rom? Cointreau? Tequila...?
    Jag har ingen input gällande val av drinkar men tror du har för lite groggvirke. En VÄLDIGT stark grogg har 25% sprit (så starka drinkar blandar inte en bartender på krogen utan möjligtvis en själv när man är småfull) och räknar du då på15 liter sprit borde du ha (minst!) 45 liter groggvirke. Det är ungefär vad du har i dagsläget om du räknar med all red bull. Generellt har du extremt mkt red bull (24 liter, över hälften av groggvirket) och lite annat. Om inte vodka/red bull är en superfavvo och dricks av häften av gästerna förstås? (Jag är lite skeptisk till fantan....?). Tror en professionell bartender skulle gnissla tänderna åt urvalet men om det är en kompis som svänger ihop basic drinkar av typen rom/cola, vodka/red bull, gin/tonic funkar det nog (knappt).

    Lycka till och skål!Skål

  • Äldre 3 Jul 15:02
    #4

    De enda "riktiga" drinkarna jag kan se där är: 
    (de flesta bör egentligen klassas som groggar då dom bara innehåller 2 ingredienser. En drink ska ha 3 egentligen) 

    Redbull + vodka
    Screwdriver (apelsinjuice + vodka)
    Tequila sunrise (Tequila, vodka och grenadin - under förutsättning att ni inte bara har vodka)

     

  • Anonym (Drink­)
    Äldre 3 Jul 15:09
    #5

    Bara vodka som sprit. Men vodka och redbull är ungefär det som mest kommer gå åt då våra "spritgäster" nästan bara dricker det. Men, skulle ju vara kul med något annat också :)


    Tänkte speciellt vad man kan göra med grenadine.


    Borde väl funka med vodka, grenadine och sprite?


     


    Kanske man skulle ta sig en kväll och mixtra ihop lite själv..

  • Äldre 3 Jul 15:14
    #6

    Du kan självklart blanda ingredienserna precis hur du vill. Men jag trodde att du ville veta vilka vanliga "krog-drinkar" man kunde blanda med dom ingredienserna.

    Och i så fall är det väl i princip bara två då.
    Redbull + vodka och Screwdriver.
    Allt annat är vanliga hemmagroggar som inte har några särskilda namn. Inte för att det är något fel i det Flört 
    Lättast är väl att sätta upp en lapp på vilka ingredienser ni har i baren och sen får gästerna säga "kan du blanda en grogg med X, Y och Z?"... 

Svar på tråden Vilka drinkar kan man göra av detta groggvirke??