• Hoffsennanen Tottoplex

    Ni som gift er med stumpebandshållare

    Va det hela bara bökigt och inte riktigt så snyggt som ni tänkte och höll strumpebandshållarna sig fast hela dagen så att inte strumpbyxorna ramlade ner?
    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Ni som gift er med stumpebandshållare
  • Marione

    Jag använder strumpebandshållare till vardags när jag måste ha strumpbyxor (hatar vanliga strumbyxor). Mitt tips är dels att prova en dag innan så att du vant dig vid känslan, o sen att ta hjälp med att fästa den bakre hållaren på låret. Det kan vara lite tricky om man är ovan. Sedan ska själva strumpebandshållaren sitta i midjan, inte långt nere på höften för då kommer allt att kana runt. Sedan finns även varianten att själva hållarna sitter som i en body, de sitter oftast bäst om man är rädd för att allt ska åka runt.

  • afturelding

    Jag bär också strumpebandshållare till vardags. Och min absolut bästa tips är att verkligen prova ut en bra som sitter perfekt, är den för stor så kommer den åka runt, eller ramla av. Och är det för liten så kommer den trycka. Den bör också vara bred, och som ovanstående skrivit så bör den sitta i midjan.

    Strumpebandshållare som ser ut såhär är bara för syns skull, och har ingen praktisk användning:
     www.foxylady.se/images/hofthallare.jpg

    Jag skulle också ha provat att bära den en dag innan bröllopet, för att "bli van", så att säga. 

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Åh tack för era tips!!
    Har ni några bra internet sidor att tipsa om?
    Letar och letar efter något fint men är icke lätt tydligen  

  • Marione

    Mitt tips är att gå till en ordentlig underklädesbutik, inte HM eller liknande. Om du känner att du inte vill lägga så mkt pengar är twilfit ett bra mellanalternativ.

  • Jenny ac

    Vilka bra tips. Jag är också på jakt efter strumpebandshållare. Men jag tycker faktiskt att det har varit svårt att hitta. Inte jättemånga butiker som har.

  • Marione

    Twilfit brukar ha särskilda underkläder på våren för brudar ( dock vet jag inte om de haft det i år). Om ni är ute efter att vara sexiga istället för praktiska är det bra att ha strumbyxor med klister (stay ups) som hjälper till.

  • SofiaMagdalena

    Ett tips är också att välja rätt strumpor till sin hållare. man skall inte ha "stay ups" utan vanliga såkallade "stockings", dem har ofta en fin spetskant men saknar klistret .

    För bästa resultat kan man välja en hållare med tre hyskor per ben, då sitter allt så mkt bättre. Dem är lite knepigare att få tag i dock!. 
     

  • Marione

    Visst ska man ha stockings om man har riktiga strumpebandshållare. Men om man snarare går på sexig snarare än praktisk (typ hm o andra liknande ställen) så är det bättre att använda stay ups eftersom de strumpebandshållarna oftast inte orkar hålla uppe vanliga stockings.  

Svar på tråden Ni som gift er med stumpebandshållare