• Kala

    Finns det någon existerande tråd för oss som planerar litet men "dyrt" bröllop?

    Har har surfat runt här på BT och letat efter en tråd för oss som planerar ett litet bröllop (säg ex. max 30 pers) men hittar endast trådar som fokuserar på litet bröllop i kombination med "enkelt" eller "budget". Finns det någon existerande tråd som jag missat för oss som gärna har få gäster men som också gärna spenderar lite extra? Jag skulle gärna vilja bolla idéer med andra i samma situation.Vi har inte bestämt exakt format för vårt bröllop än men det blir iaf ett borgerligt efterrmiddagsbröllop, troligtvis i Leksand (Dalarna) och utan klassisk bröllopsfest med dans. Frågan är vad man gör efter vigseln tillsammans med gästerna? När jag googlar "litet bröllop" för idéer och input handlar nästan allt om "budget bröllop" och "enkla bröllop" och det är liksom inte aktuellt för oss.

  • Svar på tråden Finns det någon existerande tråd för oss som planerar litet men "dyrt" bröllop?
  • PimPim83

    Jag tror inte det finns en sån tråd. Det finns ju "vi med små bröllop" där det är blandade typer av bröllop, även om de flesta inte är av det "dyra" slaget. Vad man menar med dyrt är lite olika men vi har 14 gäster och en budget på 70 000 kr. Vi har abbonerat ett mindre slott som gör en helhetslösning för oss. Vi vill inte behöva lyfta ett finger på vår bröllopsdag och det behöver vi inte heller.


  • Carina10

    Som med oss. Ska ha det på ett mindre slott, slippa fundera på mat o dukning o städning.
    Dock gör vi egna festhäften o sånt.
    Vi har en budget på 50.000 o är ca 22 personer. Då ingår övernattning också där.

  • VI20130831

    Vi har ett annorlunda upplägg: tidig vigsel, 12.00 sen mingel i tre timmar med bubbel och snittar på restaurang vid havet för 40talet personer. På kvällen har vi närmaste familjen, ca 20 pers med trerättersmiddag på restaurang. Med allt, även resa kommer vi nog upp i mellan 80-100000.....


  • Jeanette08

    Som ovanstående skrev så finns ju tråd för vi med små bröllop, men såg nu att det ej varit så aktivt där nu.Själv hållt till i den tråden, vi kommer inte ha något jätte dyrt/exklusivt bröllop men kan inte påstå att det är budget.Vi har valt att bara ha närmsta släkten plus absolut närmsta vännerna med, totalt blir vi 30 personer. Har inte räknat riktigt men tusenlapparna flyger iväg, och vi vill inte ha billig, enkel mat utan det ska vara lyxiga snittar och äkta champagne.  

  • knackamackadam

    Det är väl kanske så att ska man ha litet och billigt, så kan man behöva tips på vad man kan göra för att få det så billigt som möjligt. Själv har jag inte haft några problem alls med att hitta dyra och oekonomiska alternativ till vårt bröllop

  • Kala
    @knackamackadam: hahaha, ja du har en poäng där. Vi kanske har lyxproblem som inte behöver strecha fantasin pga tajt budget. Däremot behöver jag strecha fantasin i brist på egen kreativitet!

    Hur gör ni med "bröllopsfesten" när det inte är så många gäster exempelvis? Går ni fortfarande "all in" med DJ/ liveband och dans eller har ni annan variant? Jag funderar på mer "cocktailparty" variant..... Gärna med någon trubadur på gitarr och sång. Har ni andra förslag på vad man kan göra med musiken?
  • Kala
    MH2014 skrev 2013-07-02 10:27:52 följande:
    Vi blir Max 40st, utan barn, med en mingelvigsel mitt-i-veckan i vinter.
    Har ni någon musikunderhållning då eller kör ni Spotify?
Svar på tråden Finns det någon existerande tråd för oss som planerar litet men "dyrt" bröllop?