Ska det vara så svårt att hitta uthyrning?
Jag blir så frustrerad! För ett par veckor sedan ringde jag till Kristinaboden i Skövde för att fråga om de hyr ut herrkläder till bröllop. "ja, men ni måste komma i juni" blev svaret. Vi kollade öppettiderna och konstaterade att idag var den enda dagen vi kunde i juni eftersom det är fem mil att åka enkel resa och m2b inte kan varken sluta tidigare från jobbet nu i semestertider.. När vi kom fram idag var det STÄNGT?! Kollade hemsidan igen. Då har de lagt upp efter midsommar att de från och med nu bara har öppet måndag till fredag... Jaha då var det kört. Vi gick till CAMS som också har bröllopskläder för uthyrning men tydligen bara till kvinnor. Då tog vi bilen till ST Remi, den tredje och sista bröllopsbutiken i Skövde. Då har de LAGT NER.... Suck..
Nu försöker jag googla fram fler butiker som har uthyrning av herrkläder, helst jackett, men kammar i princip noll.. Visst finns Isabellas i Blidsberg men vad som framkommer på hemsidan så har de bara frockcoat och smoking typ och det vill vi inte ha. Sedan har hon ingen mailadress heller vilket irriterar mig... Jag har hitatt en butik i Skara som jag har mailat nu och en i Lundsbrunn vars sida inte har uppdaterats sedan 2010.. Den i ALingsås har lagt ner...
Känns hopplöst nu. Visst provade gubben en skitsnygg kostym på Hennings men den kostade 8000kr så väljer han till slut kostym så får han ta den han har från Esprit.. Annars får vi köpa Jackettpaketet från minsmoking.se men just nu har de inte hans storlek i jacketten inne.. Väntar på mailsvar därifrån också..