• Äldre 27 Jun 19:44
    1477 visningar
    2 svar
    2
    1477

    Engelsk/svensk cermoni i kyrkan?!

    Vi kommer gifta oss i Stockholm men min blivande man är från Skottland så vi vill ha cermonin tvåspråkig. Har ngn av er haft det? Hur har ni gått tillväga? Hur har ni gjort med psalmer m m? Behöver tips!! :)

  • Svar på tråden Engelsk/svensk cermoni i kyrkan?!
  • ellie0­1
    Äldre 27 Jun 20:05
    #1

    Vi har inte gift oss än, men min fästman är amerikanare och vi kommer att gifta oss utomlands men vi har tänkt att ha vigseln på engelska (då i princip alla Svenskar är engelsktalande men inte alla amerikanare (i ditt fann Skottar) talar svenska). 
    Men vi tänkte ha några traditionella psalmer på svenska.

    Alternativt så kan man ju ha början av vigseln på svenska och sen när självaste "I do"-delen kommer så växlar man till engelska.

    Håller med att det är trixigt!!  

  • Mimmi7­8
    Äldre 27 Jun 20:36
    #2

    Nu ska vi inte ha kyrklig vigsel, men om du kollar på sista sidan i tråden "Hur ser din borgerliga vigsel ut?" kan du kanske få lite inspiration! Jag har precis lagt upp hur vår engelsk/svenska ceremoni kommer att se ut.
    Vi har diktläsning och sånger på svenska, jag kommer att säga mitt eget löfte på både svenska och engelska.

    Om jag hade varit som du, hade jag börjat med att kolla med kyrkan och prästen som ska viga er, innan du börjar fundera för mycket på hur ni vill ha det. Jag tror att mycket är upp till dom! 

Svar på tråden Engelsk/svensk cermoni i kyrkan?!