• Jenny1986

sy in klänning i stockholmsområdet?

Hej! Har beställt en klänning på nätet som är något för stor. Har precis fött barn och behöver nu sy in min klänning.
    Har mailat några butiker, men ala jag pratat med syr bara upp från grunden. Någon som har tips på någon duktig som även syr in brudklänningar om man inte köpt klänningen hos dom?

• Svar på tråden sy in klänning i stockholmsområdet?
  • Pagnie

Jag sydde in min brudklänning hos Ebba Montgomery. Hon gjorde för det första ett fantastiskt jobb och så var hon trevlig på det också.
    Så jag skulle absolut rekommendera henne utan problem. ligger väldigt centralt också.
    bara googla på hennes namn så hittar du nummer till henne.

• jenniferochaugust
    Jenny1986 skrev 2013-06-26 22:27:45 följande:
    Hej! Har beställt en klänning på nätet som är något för stor. Har precis fött barn och behöver nu sy in min klänning.
    Har mailat några butiker, men ala jag pratat med syr bara upp från grunden. Någon som har tips på någon duktig som även syr in brudklänningar om man inte köpt klänningen hos dom?
    Hej!
    Jag har lämnat in min klänning på www.bridehouse.se i Solna. Jag ska prova klänningen idag och återkommer med rapport! Men jag kan säga att det var mycket bra pris i alla fall :) Det var mycket att göra på klänningen, sömmerskan har:
    * Bytt insytt midjeband på klänningen, vilket betyder att hon måste ta isär hela korsetten
    * Sytt ut klänningen - den var för liten
    * Ändrat formen på själva korsetten
    * Sytt om formen på släpet
    * Sytt om knäppningen på underkjolen

Detta för 1200 kronor... Hörde runt innan och det är vad en skräddare skulle ha för att bara byta midjebandet.
  • Jenny1986
    jenniferochaugust skrev 2013-06-27 10:35:53 följande:
    Hej!
    Jag har lämnat in min klänning på www.bridehouse.se i Solna. Jag ska prova klänningen idag och återkommer med rapport! Men jag kan säga att det var mycket bra pris i alla fall :) Det var mycket att göra på klänningen, sömmerskan har:
    * Bytt insytt midjeband på klänningen, vilket betyder att hon måste ta isär hela korsetten

Detta för 1200 kronor... Hörde runt innan och det är vad en skräddare skulle ha för att bara byta midjebandet.
    oj! ja de låter ju sjukt billigt..ja, hör gärna av dig när du sett resultatet :) hur länge har hon haft klänningen? Vill lämna in min så sent som möjligt om jag hinner gå ner mer i vikt :P
  • Jenny1986
    Pagnie skrev 2013-06-26 23:00:38 följande:
    Jag sydde in min brudklänning hos Ebba Montgomery. Hon gjorde för det första ett fantastiskt jobb och så var hon trevlig på det också.
    Så jag skulle absolut rekommendera henne utan problem. ligger väldigt centralt också.
    bara googla på hennes namn så hittar du nummer till henne.
    Tack för tipset! Kommer du ihåg hur mycket hon tog för att sy in den?
  • karamell
    Hej!

Hon sydde in min klänning vid midjan, det blev jättebra! Jag blev nöjd och tyckte det var absolut prisvärt! 
     Jag har rekomenderat henne till min tärna nu som har lämnat sin klänning där, och jag fick först höra om henne via rekommendation också :) Lycka till!
  • jenniferochaugust
    Jenny1986 skrev 2013-06-27 12:41:14 följande:
    oj! ja de låter ju sjukt billigt..ja, hör gärna av dig när du sett resultatet :) hur länge har hon haft klänningen? Vill lämna in min så sent som möjligt om jag hinner gå ner mer i vikt :P
    Hej!
    Nu kommer rapporten :)
    Jag hade missuppfattat lite, klänningen var inte klar, den var delvis nålad för att hon ville att jag skulle godkänna den innan hon sydde allt :) MEN den var helt underbar! Hon hade verkligen fått till den exakt som jag ville, det såg ut som en annan klänning eftersom att passformen nu var helt perfekt och vips hade jag fått en timglasfigur!
    Jag lämnade in klänningen i mitten av maj och jag kommer itne att hämta den förrän någon dag innan bröllopet, det bestämmer du helt själv. Hon syr på bara någon vecka, men jag valde att hon ska ha den kvar för att jag ska kunna komma på en sista fitting i början av augusti (gifter mig 31/8) så den passar perfekt. Men hon sa att om jag skulle gå upp eller ner i vikt så måste jag ringa henne så hon är förberedd.
    Nu ska hon även sy om min slöja som hade en kam som jag inte tyckte var fin, hon ska dessutom stryka och fixa klänningen så den är perfekt inför bröllopet.
    Jag kan inte annat än att varmt rekommendera henne :) Gullig är hon också! Jag ska försöka slänga in före och efterbild på klänningen också (om min explorer tillåter det)
  • jenniferochaugust

Som du ser är det en helt ny passform och nytt midjeband. Midjeband och kjol är dock nålade om du tycker det ser lite konstigt ut :) Men jag tycker att hon har gjort ett fantastiskt jobb!

• sommaren13
    Hej!

Hej! Mailade du dom innan du gick dit med klänningen, eller dök du bara förbi? Jag skulle behöva kolla om jag kan lägga ut min klänning lite i midjan...har en lillyklänning, så jag vet inte hur det är med sömnsmån, så jag vill ha lite experthjälp
  • jenniferochaugust
    sommaren13 skrev 2013-06-28 12:27:07 följande:
    Hej! Mailade du dom innan du gick dit med klänningen, eller dök du bara förbi? Jag skulle behöva kolla om jag kan lägga ut min klänning lite i midjan...har en lillyklänning, så jag vet inte hur det är med sömnsmån, så jag vill ha lite experthjälp
    Jag mejlade henne så ringde hon upp mig, det är nog bäst att boka tid - ring henne!
    De flesta klänningar har lite sömnsmån och hon verkar duktig på att just sy ut klänningar så det är säkert inga problem!
  • Jenny1986
    jenniferochaugust skrev 2013-06-28 10:24:02 följande:
    Som du ser är det en helt ny passform och nytt midjeband. Midjeband och kjol är dock nålade om du tycker det ser lite konstigt ut :) Men jag tycker att hon har gjort ett fantastiskt jobb!

Men OJ vilken skillnad! Superfint!henne måste jag genast kontakta :) Tack snälla för all information och bilderna! Hoppas hon har tid för mig också.. :)
Svar på tråden sy in klänning i stockholmsområdet?