• Grodprinsens brud

    Frisyrer - Inspiration!

    Vad har ni hittat för inspirationsbilder till frisyren?

    Jag tycker att det är jättesvårt att se vad just jag passar i. På söndag ska jag träffa en tjej som är frisör och diskutera lite och det känns skönt. Mitt hår är tunt och långt och ligger allt platt som en pannkaka efter 30 minuter..  

    Nu är jag nyfiken på vad ni andra tänker er! 


  • Svar på tråden Frisyrer - Inspiration!
  • Chicita

    Då kanske du ska köra på en heluppsättning. 
    Mitt hår är likadant. Det blir platt som en pannkaka och jag ville inte riskera att stå där med en "avslagen" frisyr efter en timme...
    Så det blev en större knut (med lite fyllning i för att vara säker på att den höll formen)



     
  • Emmalinnea



    Jag har halvlångt hår som är tungt, vi körde med starkt volumemousse efter duschen och fönade håret upp och ner. det är en bulle på ena sidan och vi tuperade denförst och fäste sedan lockar och flätor över. sprayade lite lätt och det var flyffigt hela dagen och natten.
  • Emmalinnea
    Emmalinnea skrev 2013-06-25 13:04:45 följande:



    Jag har halvlångt hår som är tungt, vi körde med starkt volumemousse efter duschen och fönade håret upp och ner. det är en bulle på ena sidan och vi tuperade denförst och fäste sedan lockar och flätor över. sprayade lite lätt och det var flyffigt hela dagen och natten.
     har björn axen thickeningmousse i håret mitt hår är väldigt tunt.
  • Marione

    Jag har ett tunt hår som bara flyger runt och hänger platt. MEN... sen jag slutade med shampoo (kanske en gång varannan vecka) så är det mkt bättre. Det känns tjockare, blir inte lika flygigt och går mkt lättare att ordna med. Det gäller dock att  hitta ett balsam som fungerar bra. Jag "tvättar" mitt hår två ggr i veckan med inpackning och i stort sett varje dag med balsam. Titta om det fungerar, mitt hår blev hundra gånger bättre

  • CharliesChoice


    Nu har jag helt annat hår, nämligen jättetjockt, men oavsett hårtyp tycker jag klassisk svinrygg är det finaste man kan ha! Man behöver inte oroa sig att en sån frisyr "säckar ihop".
  • Tjockelin

    Marione.....Ditt tips om att inte tvätta med schampo lät spännnde.Vad har du för balsam som du tycker är bra ?   

  • Tooie

    En riktigt duktig frisör behöver inget löshår utan löser det med en donut som kostar ca 100:-
    Det var så jag gjorde och jag har tunt och inte alls långt hår..... blev super nöjd! :)




     


    Fäääärdig! :D
  • Grodprinsens brud

    Mitt problem är att jag absolut inte passar i strama frisyrer. Jag ser ut som en transvestit, särskilt när jag är festsminkad samtidigt... Rynkar på näsan Så jag behöver ha en fluffig frisyr, gärna lite bohemiskt uppsatt men utan hängande lockar som bara rätar ut sig... 


Svar på tråden Frisyrer - Inspiration!