• CoG

    Vad är rimligt att betala för den som kompar på gitarr till solosången?

    Samma summa som solisten får eller...?

    Vad betalar andra?

  • Svar på tråden Vad är rimligt att betala för den som kompar på gitarr till solosången?
  • ElinaAstrom

    Detta undrar jag med! Vi tänkte kanske köpa en fin flaska vin, det känns trevligare än att ge personen 300 kronor i handen.... Min kompis mamma, som är den som känner han som ska kompa, sa att han blir glad för ett par öl, men det känns lite i underkant. Vi hade först budgeterat för 500 kronor, men kommer vi billigare undan blir vi glada :)

  • Sörön10

    Beror lite på. Om det är nån kompis kanske det räcker med nån hundralapp men om det är nån som jobbar professionellt är det inte alls otänkbart att hen vill ha lika mycket som sångaren. 


  • CoG
    Sörön10 skrev 2013-06-24 19:25:58 följande:
    Beror lite på. Om det är nån kompis kanske det räcker med nån hundralapp men om det är nån som jobbar professionellt är det inte alls otänkbart att hen vill ha lika mycket som sångaren.
    Och en kompis till solisten?
  • Chicita

    Vi betalade 4000:- har jag för mig (men då var det en duo) dom spelade inte i kyrkan utan under middagen dock, så dom var ju där flera timmar och spelade flera låtar.

  • Principisessan

    duo för 2500 kr
    Inga kompisar till oss utan några jag "hittade" efter veckor av letande av någon som sjöng på bröllop. Så värt det! Grinar nästan bara jag tittar på bilderna från vigseln :)  

  • Cantaton

    När jag jobbar med gitarrist får hen lika mycket som jag på sången, dvs 2500kr/person. Men vi gör det professionellt på heltid och alltid på faktura.

Svar på tråden Vad är rimligt att betala för den som kompar på gitarr till solosången?